
Pro Cinema, liderul nișei televiziunilor de filme, a livrat clienților publicitari un volum de 39.476 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în perioada 1 ianuarie – 18 decembrie 2016, la nivelul anului trecut (creștere de 1,9%).
Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.
Patru televiziuni de pe această nișă foarte aglomerată au înregistrat creșteri importante de publicitate: AXN (+27,2%), Paramount (41,4%), Comedy Central (130%) și Film Cafe (26,5%).
Televiziunile DIVA și Acasă Gold au înregistrat pierderi de audiență de 16,3%, respectiv 5,3%.
Televiziunea TNT (Turner Broadcasting System), care a înlocuit TCM în septembrie 2015, a furnizat în perioada analizată 3.787 GRP’30 pe targetul comercial, peste volumele AXN Black și AXN White, care au suferit pierderi de audiență de 25,3%, respectiv 42,5%.
Cele 10 televiziuni de pe nișa filmelor și serialelor au generat în total un volum de 148.256 GRP’30 pe targetul comercial, în intervalul 1 ianuarie – 18 decembrie 2016, în creștere cu 15,1% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Volumul de publicitate pe acest segment reprezintă 7% din totalul publicității pe piața de televiziune din România.
VEZI CUM S-A ÎMPĂRȚIT PUBLICITATEA ÎNTRE GRUPURILE DE TELEVIZIUNE ÎN 2016!