Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Publicitatea pe dispozitive mobile depășește o treime din totalul publicității de tip display

Circa 33% din afișările campaniilor publicitare de tip display au fost efectuate de pe dispozitive mobile, conform Monitorizării Investițiilor în Publicitatea Online (MIP Online) pentru prima parte a lunii mai 2016.
internet

Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea Online (MIPO) va furniza începând din luna mai 2016 și informații privind dispozitivele de pe care sunt vizualizate campaniile de publicitate online: desktop, mobil și tabletă.

Informațiile referitoare la numărul de afișări înregistrate de o campanie publicitară, precum și volumele investițiilor estimate la tarifele ratecard pot fi măsurate individual pentru fiecare dintre cele trei dispozitive utilizate pentru navigarea pe internet: calculator, tabletă și telefon mobil.

Prima concluzie a analizei rezultatelor primelor două săptămâni ale lunii mai 2016 este faptul că modul de vizualizare, de consum a campaniilor publitare online urmărește tendința generală de creștere a accesărilor de pe dispozitive mobile.

În condițiile în care proporția traficului realizat de pe dispozitive mobile depășește deja 50% din totalul traficului înregistrat pe site-urile românești, în ceea ce privește publicitatea online, mai mult de o treime din totalul afișărilor campaniilor publicitare monitorizate sunt realizate de pe dispozitive mobile (telefon mobil sau tabletă).

VEZI AUDIENȚELE MECIURILOR DIN PREMIER LEAGUE – 2016

Adaptarea industriei de publicitate la schimbarea comportamentului vizitatorilor siteurilor, care preferă din ce în ce mai mult accesarea siteurilor de pe dispozitive mobile, se face treptat.

În prezent, din primele rezultate ale MIPO, se poate observa că doar 6% din totalul formatelor publicitare monitorizate online sunt destinate exclusiv telefoanelor mobile, fiind încă preferate formate publicitare ce pot fi vizualizate pe orice tip de ecran, atât cel al calculatorului, tabletei sau telefonului mobil.

Din perspectiva companiilor ce dețin siteuri web, din cele peste 1.500 de siteuri monitorizate de BRAT, peste 700 au deja versiuni optimizate pentru orice tip de dispozitiv.

Studiului „Monitorizarea Investiţiilor în Publicitatea Online” (MIPO) este realizat de BRAT începând cu august 2011 şi monitorizează campaniile publicitare de tip display din România, în monitorizarea volumelor la ratecard nefiind incluse campaniile livrate prin sisteme de tip programatic sau prin site-uri specializate (ex: google, profishare, yahoo, facebook etc.), pentru cele din urmă monitorizarea furnizând doar informatii privind prezenţa campaniilor publicitare, per perioada si site web.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii