FacebookTwitterLinkedIn

Telekom România este cel mai mare investitor în publicitatea TV în primul semestru al acestui an. Spoturile comandate de Telekom pe televiziuni au acumulat 53.947 puncte de audiență pe targetul comercial (populație urbană cu vârste între 18 și 49 de ani). În urmă cu un an, pe această nișă foarte competitivă evoluau Romtelecom și Cosmote. Împreună, cele două branduri, înlocuite în prezent de Telekom, acumulaseră un volum de 37.764 GRP’30 pe targetul comercial. Așadar, consumul lui Telekom este cu 43% mai mare decât bugetul cumulat al celor două branduri „dispărute”.

Creșteri importante ale expunerii pe televiziune au înregistrat Orange (12,4%), Vodafone (14,1%) și RCS & RDS (17,5%). Se constată că toate creșterile menționate până acum sunt de două cifre procentuale.

Singurul operator telecom care și-a redus „motoarele” a fost UPC România, care avut o scădere a bugetului de audiență de 33,2% față de anul trecut.

Cei cinci mari jucători de pe piața telecom au avut în total 105.321 GRP’30 pe targetul comercial în primele șase luni ale acestui an, volum ce reprezintă 10% din totalul audienței livrate de piața TV.

Creșterea publicității pe această piață este și un semn că jucătorii au prins curaj să investească, în funcție de obiectivele lor, și că starea de crispare indusă de criza economică a fost depășită.