Unul dintre „pilonii” importanți în afacerile de publicitate pentru presa scrisă, „Comunicațiile”, a fost mai „scund” în acest an: investiții de 2.638.727 euro (rate card), reprezentând 839 de inserții, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).
Volumul brut de 2,63 milioane de euro (rate card) este mai mic cu 51,3% față de cel înregistrat anul trecut, în timp ce numărul machetelor publicitare s-a micșorat la jumătate (50,4%). Este evident că interesul operatorilor de servicii de comunicații pentru a-și promova oferte în print a scăzut simțitor și… dramatic pentru editorii de presă tipărită).
Orange este cel mai mare investitor în publicitatea din print, în primele cinci luni ale acestui an, cu 332 de inserții, în valoare brută de 1,34 milioane de euro (rate card). Pe următoarele două locuri s-au plasat Vodafone (164 inserții și 927.877 euro – rate card) și Romtelecom (88 inserții și 251.934 euro – rate card).
Din top 6 cei mai mari investitori în publicitatea print din această categorie lipsește Cosmote. (Acesta se regăsește în topul 6 al clienților radio.)
În fond, companiile care ocupă primele trei poziții – Orange, Vodafone și Romtelecom – dețin 95% din totalul bugetului brut investitit de categoria „Comunicații” în print.
Alte companii care au fost vizibile în presa scrisă: LG Electronics (7 inserții – 33.400 euro – rate card), Samsung (7 inserții – 22.500 euro – rate card) și Teleplus Vaslui, furnizor regional de cablu TV și internet (190 inserții – 15.526 euro – rate card).