Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Publicitatea mondială a crescut cu 3,2% în 2012

shutterstock_122668846.jpg
Bugetele investite în publicitate la nivel mondial au atins 557 miliarde de dolari în 2012, cu 3,2% mai mult decât în anul precedent, potrivit ultimului studiu Nielsen, citat de BPN Blog. Cea mai mare creștere procentuală a cunoscut-o bugetul de publicitate alocat internetului: 9,9%.

Din totalul de 557 de miliarde de dolari investiți în publicitate, aproximativ 63% au fost direcționați către televiziuni. Astfel, în 2012, consumul de publicitate TV a atins 350 miliarde de dolari. Cifra este cu 4,3% mai mare decât cea din 2011, conform studiului Nielsen.

Publicitatea clasică online a avut o creștere de 9,9%, iar în Europa aceasta a crescut cu 7,4%. Este singurul suport media care a înregistrat o creștere a bugetelor de promovare pe bătrânul continent.

Bugetele de publicitate direcționate către ziare și reviste au suferit scăderi de 0,2%, respectiv 1,6%, la nivel mondial.

Celelalte medii clasice de publicitate au cunoscut creșteri de bugete în 2012: 6,1% – radio, 7,7% – outdoor și 5,8% – cinema.

Studiul Nielsen estimează că până în 2016 investițiile în canalele digitale vor deține o cotă de 25% din totalul bugetelor anuale de publicitate.  

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii