Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Publicitatea la nivel global va ajunge la 554 miliarde de dolari în 2015 și va crește cu 5% în anul viitor

Anul viitor publicitatea pe dispozitivele mobile va depăși publicitatea din presa scrisă, atingând o cotă de 12,4% din consumul global, comparativ cu 11,9%, cota aferentă printului, relevă „Advertising Expenditure Forecasts”, studiu realizat de reţeaua internaţională ZenithOptimedia Worldwide, din care face parte agenția Zenith România.
publicitate

Internetul mobil se va poziționa pe locul 3 în topul mediilor de publicitate, după televiziune și internetul fix. Publicitatea pe internet va depăși televiziunea în 2018, în timp ce printul va continua să scadă, preconizează specialiștii de la ZenithOptimedia Worldwide.

Până în 2017 se estimează că internetul pe desktop va ajunge să reprezinte 19,1% din consumul de publicitate global. În același timp, cota de publicitate a internetului mobil va crește de la 5,7% în 2014 la 15%. Publicitatea pe internet va reprezenta 34% din investițiile globale în 2017, cu puțin sub cota de 35,9 % a televiziunii.

Publicitatea din print a scăzut de la 39,4% în 2007 la 19,6% în acest an și va continua să scadă până la 16,7% în 2017.

Investițiile publicitare la nivel global vor crește cu 4% în 2015, pentru a ajunge la 554 miliarde de dolari, iar în 2016 își vor accelera creșterea cu 5%, stimulate de Jocurile Olimpice din Brazilia și de alegerile prezidențiale din SUA.

În România, studiu estimează că în 2015 publicitatea pe internet va deține o cotă de 16% din totalul bugetului investit, față de 14%, cota aferentă anului 2014. Pentru 2016 se preconizează o creștere de până la 18%.

Steve King, CEO ZenithOptimedia Worldwide, a declarat: „Tehnologia mobilă transformă rapid modul în care consumatorii din întreaga lume își trăiesc viața, și afectează modelele de afaceri din toate industriile. Suntem martorii celei mai rapide tranziții a bugetelor de publicitate din istorie, din moment ce marketerii și agențiile luptă pentru a ține ritmul rapid cu care consumatorii îmbrățișeaza modul «mobil» de viață.”

VEZI TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA ÎN ANUL 2015!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii