Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Publicitatea la medicamentele OTC pe televiziunile de filme a crescut cu 16% în acest an

Volumul de audiență furnizat de televiziunile de filme pentru reclamele la medicamentele OTC și lanțurile de farmacii a crescut cu 16% în intervalul 1 ianuarie – 14 decembrie 2015 față de aceeași perioadă a anului trecut.
filme_televiziuni.jpg

Pro Cinema, televiziunea de filme a grupului american CME (Pro TV) în România, a livrat 6.650 de puncte de audiență (Gross Rating Points) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani) pentru reclamele la medicamentele OTC și lanțurile de farmacii. Este cel mai mare volum de audiență furnizat de o televiziune de filme.

Bugetul este mai mare cu 63,4% față de cel din anul 2014. Această creștere se explică prin majorarea volumului pe întregul grup CME (șase televiziuni) care a oferit pachete mai bune de publicitate pentru companiile farmaceutice. Cu alte cuvinte, CME (Pro TV) a înțeles că pe piața farmaceutică este o „pâine albă” de mâncat. În aceeași perioadă a anului 2014, Pro Cinema a ocupat locul trei în topul audienței, după DIVA și AXN.

Cei mai mare investitori în publicitatea farma din acest an pe Pro Cinema au fost Sandoz (1.397 GRP’30 targetul comercial) și GlaxoSmithKline (978).

Pe locul secund în topul din acest an se află AXN, stație aparținând Sony Pictures Television (SPT), cu un volum de 5.674 GRP’30 pe targetul comercial. Bugetul de audiență livrat de AXN se află la nivelul anului trecut (creștere de 0,1%). AXN a atras bugete mari de publicitate de la Reckitt Benckiser (628) și Johnson & Johnson (338).

Se știe, clienții publicitari cumpără puncte de audiență de la televiziuni (Gross Rating Points – GRP) pentru reclamele comandate.

DIVA, televiziunea de filme care se adresează în special publicului feminin, deținută de Universal Networks International, a livrat pentru reclamele la medicamentele OTC un volum de 5.532 GRP’30 pe targetul comercial, în scădere cu 5,2% față de anului precedent. Cei mai mari advertiseri din domeniul farma pe DIVA au fost Biofarm (411) și Walmark (301).

CITEȘTE: BILANȚUL

O creștere substanțială în acest an a înregistrat Paramount Channel (457%), care a livrat 3.487 GRP’30 pe targetul comercial. Paramount pare să ocupe locul lăsat liber pe piață de către Universal Channel care s-a retras din România. Paramount a livrat cele mai mari bugete de audiență pentru Bayer (278), GlaxoSmithKline (343) și Terapia (263).

AXN White, televiziune deținută de Sony Pictures Television și care vizează publicul feminin, a devenit un concurent direct al televiziunii DIVA. AXN White a obținut o creștere de 62,3% a volumului de audiență, având un buget de 1.605 GRP’30 pe targetul comercial.

În perioada 1 iannuarie – 14 decembrie a.c., nișa televiziunilor de filme a furnizat companiilor de medicamente un volum total de 29.816 GRP’30 pe targetul comercial, mai mare cu 16% față de anul precedent. Acest volum reprezintă 10% din bugetul total de audiență pentru companiile farmaceutice livrat de piața TV din România.

„Forbes România” estimează că bugetul de publicitate atras de nișa televiziunilor de filme din publicitatea la medicamentele OTC și lanțurile de farmacii se ridică în 2015 la 1,8 milioane de euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii