Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Publicitatea auto în print a scăzut cu 46,8% în primele șapte luni ale acestui an

Auto
Volumul brut de publicitate investit în presa scrisă de firmele de automobile s-a redus cu 46,8% în primele șapte luni ale acestui an față de aceeași perioadă a anului trecut. Distorsiunile și poticnelile Programului Rabla 2013 au descurajat producătorii și dealerii auto să-și promoveze mărcile în ziare și reviste.

În primele șapte luni ale acestui an, companiile din categoria Auto au comandat 2.676 de machete publicitare în print, potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Numărul este mai mic cu 29,4% față de cel de anul trecut. (În acest studiu, BRAT a monitorizat 227 de titluri de presă.)

Volumul brut de publicitate s-a ridicat la 4.658.441 euro, calculat la rate card. Acesta este mai mic cu 46,8% față de cel din prima parte a anului 2012. Căderea puternică a investițiilor publicitare se explică și prin eșecul Programului Rabla 2013 (numărul redus de tichete față de anii precedenți).

Cel mai mare investitor în publicitatea pe print a fost Porsche România, cu un buget de 750.683 euro (rate card) și 263 de machete comandate. Porche este importantorul general pentru România a mărcilor Skoda, Volkswagen, Audi, Bentley și SEAT.

Al doilea mare investitor în reclamele pe print a fost Mercedes Benz, cu 614.417 euro (rate card) și 220 de inserții.

Automobile Bavaria, care comercializează printre altele mărcile BMW şi MINI, a consumat 103 machete publicitare, în valoare brută de 342.371 euro (rate card). La rândul său, General Motors a comandat în presa scrisă 102 reclame, reprezentând 277.371 euro (rate card).

Alte companii care au consumat publicitate în print: Hyundai Auto România (225.457 euro), Ford România (214.930 euro), Trust Motors (198.001 euro), Renault România (180.187 euro) și Toyota România (122.366 euro). Toate bugetele sunt calculate la rate card.

În monitorizarea BRAT referitoare la categoria Auto figurează și compania OMV Petrom, cu 179 de reclame în valoare brută de 550.284 euro (rate card).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii