Cele cinci televiziuni de știri cuprinse în sondajele de audiență au livrat clienților publicitari un volum de 165.480 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), cu 9,3% mai mult decât anul trecut. Pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Points (GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni.
Bugetul de audiență pe care l-a generat nișa canalelor de știri reprezintă 11% din volumul total livrat de piața TV, în primele nouă luni ale acestui an.
Antena 3 a furnizat cel mai mare volum de audiență pentru reclame: 67.686 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 16,5% față de aceeași perioadă din anul 2014.
România TV a înregistrat cea mai mare creștere procentuală a volumului de audiență de pe această nișă: 34,3%. Bugetul său de audiență s-a ridicat la 49.385 GRP’30 target comercial.
B1 TV și Realitatea TV au suferit scăderi ale volumelor de audiență pentru reclamele difuzate: 10,8%, respectiv 34,3%.
Datele arată o polarizare a volumelor de publicitate pentru Antena 3 și România TV, pe de o parte, și B1 TV și Realitatea TV, pe de altă parte. În timp ce volumele cresc la Antena 3 și România TV, acestea scad la B1 TV și Realitatea TV. Asta înseamnă că din ce în ce mai mulți clienți publicitari își trec în planurile de media ca opțiuni pe nișa de știri (cu un public majoritar cu vârste ridicate) televiziunile Antena 3 și România TV (primele două din topul audienței).
Digi24, televiziunea de știri a operatorului de cablu RCS&RDS, a livrat clienților publicitari 3.868 GRP’30 target comercial. În fapt, canalul difuzează reclamele pentru serviciul Digi Mobil (voce și internet). Chiar și așa, volumul de audiență s-a majorat față de anul trecut cu 324,8%, fapt care arată o creștere de audiență pentru acest canal de știri.