
Liderul investitorilor în publicitate online, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2019, a fost portalul imobiliar IMOPEDIA, cu un buget de 1,8 milioane de euro (rate card) și 192,6 milioane de afișări, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea Online” (MIPO), realizat de BRAT.
Pe următoarele locuri s-au plasat operatorul de comunicații Orange, cu un buget de 1,65 milioane de euro (rate card), reprezentând 126,8 milioane de afișări, și rețeaua de magazine de discount Lidl, care a investitit 1,5 milioane de euro (rate card), obținând 110,6 milioane de afișări.
Bugetele în euro au fost calculat pe baza tarifelor de publicitate (rate card) ale editorilor, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de editorii din mediul digital.
PSD ocupă locul 9 în topul investitorilor, cu un buget calculat la tarifele-listă de 789.231 euro (rate card), reprezentând 49.475.482 de afișări. Volumul publicitate online consumat de PSD este mai mare decât bugetele multor clienți comerciali precum Telekom, OMV Petrom și Heineken.
În top 50 furnizat de BRAT nu figurează PNL, USR-PLUS, PMP, ALDE, UDMR și Pro România, aceste formațiuni politice având bugete de sub 90.000 de euro.
În schimb, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice ocupă locul 15, cu un consum de publicitate online (campanii de comunicare online) de 425.296 euro.
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).