FacebookTwitterLinkedIn

Marinela Bărbulescu – HR Lead Unilever South Central Europe

Ce schimbări s-au produs în interiorul organizației în această perioadă și cum au afectat ele angajații?

Am întâmpinat multe provocări în perioada aceasta. Câteva exemple sunt prelungirea lucrului de acasă pentru colegii din birouri, dificultatea pe care o întâmpinăm în menținerea spiritului de echipă cu care sunt obișnuiți colegii noștri – și care e dificil de gestionat în aceste zile, dar și atenția și măsurile riguroase cu care își desfășoară în perioada aceasta activitatea colegii din teren și din fabrici. Cheia e să rămânem aproape de colegi chiar și în condițiile mai dificile.

În această perioadă am pus și mai mult accent pe o comunicare deschisă și constantă cu toți angajații. Știm că este o perioadă în care viața profesională și cea privată sunt strâns conectate și câteva categorii de colegi sunt afectați în mod special de toate aceste schimbări. Din acest motiv am devenit foarte flexibili la modificarea programului de lucru, fiecare comunicându-ne intervalul favorabil pentru a-și desfășura activitatea.

Care sunt valorile companiei Unilever?

Misiunea Unilever este de a transforma stilul de viață sustenabil într-o obișnuință. Ne dorim să creăm un viitor mai bun în fiecare zi prin intermediul brandurilor și serviciilor noastre, care sunt benefice pentru atâtea categorii de consumatori. Această misiune a pornit din interiorul organizației, din relația pe care o avem cu angajații și partenerii noștri și care se reflectă în tot ceea ce facem.

Cum vă recrutaţi angajaţii în condiţiile crizei de personal calificat, cum îi pregătiţi şi cum le creşteţi performanţele?

Lucrăm într-un mediu flexibil, deschis colaborării, în care învățăm unii de la ceilalți și avem foarte multe resurse interne de care ne folosim pentru a dezvolta abilitățile angajaților noștri, dar și pentru a le face tranziția și integrarea mai ușoară. În momentul în care o poziție devine disponibilă, aceasta este prezentată mai întâi intern, iar colegii care își doresc o nouă provocare profesională au prioritate și pot aplica pentru această schimbare. Primim constant și recomandări de candidați din partea colegilor și ne bucurăm să vedem că ei ne sunt cei mai buni ambasadori și se implică în găsirea celor mai potriviți colegi pentru posturile disponibile.

Cum vă asiguraţi de implicarea angajaților? Cum îi motivaţi?

Starea de bine a colegilor noștri este foarte importantă pentru noi, de aceea avem multe inițiative menite să susțină colegii în stabilirea unor rutine personale, astfel încât să mențină un echilibru din punct de vedere fizic, emoțional și mental.

În această perioadă un rol important îl au întâlnirile virtuale pe care le organizăm de două-trei ori pe lună pentru toți colegii din regiune, pentru a-i ține la curent cu ultimele noutăți și proiecte. În același timp, managerii mențin o comunicare deschisă în echipe, precum și cu fiecare coleg, individual.

Anual, lansăm sondajul de opinie al angajaților prin care vocea colegilor ajunge la noi. În urma acestui sondaj știm ce facem bine și ce trebuie menținut, dar vedem și în ce arii putem îmbunătăți anumite aspecte. Anul acesta tocmai ce am primit rezultatele sondajului și ne bucurăm să vedem că, deși ne desfășurăm activitatea în condiții extraordinare, colegii apreciază sprijinul pe care l-au primit iar fiecare dimensiune analizată a arătat o creștere semnificativă a gradului de satisfacție, având cele mai bune rezultate din Europa de Est.

Nu în ultimul rând, ne-am întrebat ce putem face pentru colegi, pentru a le oferi acea experiență de apropiere și de echipă pe care o aveau la birou. Astfel a luat naștere o serie de întâlniri virtuale relaxate, în care nu discutăm nimic legat de muncă, ci le oferim diverse activități de socializare, cunoaștere și discuții libere, o inițiativă foarte apreciată de către colegii noștri.

Cum intră echipa Unilever în anul 2021? Ce priorități/planuri există la nivelul strategiei de resurse umane pentru anul următor?

Urmează un an foarte important pentru noi, sărbătorim 30 de ani de când primele produse Unilever au intrat pe piața din România.

În 2021 ne vom adapta unei noi realități de muncă, este un an pe care-l vom începe probabil în același context incert pe care-l trăim acum. Principala noastră prioritate continuă să fie comunicarea deschisă în interiorul echipelor și vom continua să luăm toate măsurile pentru a le oferi colegilor un cadru favorabil dezvoltării lor profesionale.