Cautare




, Staff

Plasamente |
|

Proprietarul Peugeot preia operațiunile Opel pentru 2,2 miliarde de euro

PSA Group, producătorul Peugeot și Citroen, a ajuns la un acord cu General Motors să achiziționeze operațiunile Opel pentru 2,2 miliarde de euro (2,3 miliarde de dolari), transmite Reuters. Noua companie va deveni al doilea producător auto din Europa, după Volkswagen, depășind Renault.
 aboneaza-te
Opel Cascada

PSA va cumpăra cu 1,32 miliarde de euro Opel, sumă care include și operațiunile acestuia din Marea Britanie, Vauxhall. GM va încasa 650 de milioane de euro și 670 de milioane de euro îi va primi sub formă de acțiuni garantate la PSA, însă va trebui să acopere un deficit la fondul de pensii al Opel de 10 miliard de dolari și să vireze alte 3 miliarde de euro către PSA pentru a-și acoperi toate obligațiile privind contribuțiile la pensii ale angajaților Opel. 

Producătorul auto cu sediul la Paris s-a asociat cu BNP Paribas pentru a achiziționa cu 900 de milioane de euro și brațul de finanțare al Opel, pe care-l vor opera împreună într-un joint-venture, consolidat de către banca franceză.

Se așteaptă ca tranzacția să se finalizeze până la sfârșitul acestui an.

Noul gigant auto devine al doilea producător de profil din Europa, cu o cotă de piață de 16%, după Volkswagen, care deține 24%, însă înaintea Renault, ale cărei afaceri se află în declin.

GM a decis să renunțe la Opel după 90 de ani, după ce aceasta și-a ratat anul trecut, din nou, ținta de a fi pe profit, astfel că a acumulat pierderi de 9 miliarde de dolari, începând cu 2009, reamintește Bloomberg.

PSA a promis să aducă Opel pe profit, atingând o marjă de 2%, până în 2020, care să ajungă la 6%, până în 2026, datorită noii structuri de funcționare. Unirea dintre cei doi constructori auto este de așteptat să genereze economii anuale de 1,7 miliarde de euro până în 2026, datorită folosirii în comun a centrelor de dezvoltare, a investițiilor în fabrici și achizițiilor. Punerea în aplicare a măsurilor de economisire va costa aproximativ 1,6 miliarde de euro.

Producătorul Peugeot speră să-și crească vânzările prin livrările suplimentare a celor 1,2 milioane de mașini ale Opel, în timp ce costurile de dezvoltare a acestora sunt repartizate într-o rețea mai extinsă.

În ciuda asigurărilor date guvernelor din Germania și Marea Britanie, analiștii auto se așteaptă la o reducere de locuri de muncă și de producție, din moment ce PSA și Opel construiesc mașini pe categorii similare, în locații scumpe din Franța, Germania și Marea Britanie, doar la sediul Opel de la Ruesselsheim (Germania) lucrează peste 14.000 de angajați. Cei doi producători auto dețin împreună, în prezent, 28 de fabrici, în nouă țări din Europa, pe lângă cele trei mai fiind în Ungaria, Cehia, Polonia, Portugalia, Spania și Austria.

Carlos Tavares, CEO-ul PSA, va încerca să replice modelul prin care a scos PSA din pierderi începând cu 2012 și l-a dus pe profit în 2015, iar anul trecut a ajuns la un profit de 2,7 miliarde de euro, ceea ce va permite grupului să plătească în acest an dividende acționarilor, pentru prima dată, după 2011. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii