Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Social media |
|

Proiectul de lege privind Salarizarea Unitară a pus pe jar audiența în online și în social media

Proiectul de lege privind salarizarea unitară, propus de majoritatea parlamentară PSD – ALDE, a captat, în ultimele luni, atenția românilor în online și social media, arată o monitorizare ZELIST MONITOR.
shutterstock_shutterstock_458644573

Analiza Zelist Monitor urmărește perioada 1 ianuarie – 8 mai 2017, în care expresiile și hashtag-urile asociate cu Legea Salarizării Unitare („Salarizare unitară”, „Legea Salarizării unitare”, „Salarizare unică”, „Legea Salarizării unice”) au avut aproximativ 20.800 apariții.

Raportat la tipul sursei, expresiile monitorizate au fost cel mai des menționate în Agregatoare de conținut de 8.760 de ori. Sunt urmate de 7.465 apariții în presa online, 3.107 menționări pe Facebook, 621 apariții pe Twitter, 263 de menționări pe bloguri, iar pe Google plus au apărut de 250 ori.

Picture1

Din punct de vedere de demografic, pe bloguri și conturi de Twitter, expresiile au fost menționate majoritar de către bărbați (72,7%), de aproape trei ori mai mult decât femeile (27.3%).

Picture 2

Interesul pentru acest proiect s-a manifestat, în special, în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 30 și 44 de ani, persoane active în mediul online (pe bloguri și pe Twitter) și care sunt direct afectate de prevederile legii.

Astfel, cei între 35 – 39 ani reprezintă 33% dintre persoanele care au menționat expresiile monitorizate, cei între 30 – 34 ani au un procent de 30,1%, iar persoanele aflate între 40 – 44 ani constituie 23,3%. Cei mai puțin interesați de subiect au fost persoanele cu vârsta cuprinsă între 60 – 64 ani (1,4%), explicabil și prin faptul că nu sunt atât de activi în online.

Picture 3

Din punct de vedere demografic, au fost analizați și emitenții – bloggeri și cei care dețin conturi de Twitter, iar rezultatele arată că cele mai multe menționări au fost realizate în București, cu 49.9%. Apoi, cei din Moldova au dezbătut subiectul în procent de 13,5%, urmați îndeaproape de cei din Transilvania cu 11.8%. Însă, legea salarizării unitare nu a reprezentat un subiect de interes pentru cei din Banat, unde s-a înregistrat un procent de numai 2,2%.

Picture 4

Valoarea viewershipului în funcție de canalele media

În ceea ce privește viewershipul (numărul estimat de vizualizări), a fost înregistrat un număr estimativ de 26.411.000 de impresii. Principalele canale media sunt presa online cu 58,1%, cu 15.337.000 de impresii, Facebook cu un procent de 34% și 8.987.000 de impresii, dar și Twitter (5,5%) cu 1.454.000 de impresii.

În presa online, știrile care au avut cel mai puternic impact asupra publicului sunt cele din surse media citite cu regularitate de către români, precum Știrile PRO TV, HotNews, Adevărul sau Digi 24.

Astfel, principalele titluri care au atras cititorii și au avut un impact foarte puternic au fost:

– „Bugetarii câștiga din ce în ce mai bine față de angajații de la privat. Funcționarii, avantajați față de medici sau profesori ”, cu un viewership de aproximativ 77.000 de impresii,

– „Olguta Vasilescu, despre legea salarizarii: Până la pragul de 4.000 lei, salariile se dublează; după acest prag va fi o creștere cu 45%”, cu un viewership estimativ de 76.590 impresii

– „Legea salarizării ajunge astăzi în Parlament. Când ar putea fi făcute primele majorări”, cu puțin peste 75.500 impresii.

Perioada în care subiectul despre Legea Salarizării Unitare a fost cel mai intens dezbătut în mediul online a fost săptămâna 3 – 9 aprilie 2017, atunci când reprezentanți ai PSD-ALDE au declarat că proiectul legii este gata, urmând a fi depus la Parlament. Totodată, pe baza datelor oficiale din respectivul proiect, s-au realizat grile ale salariilor din România pe mai mulți ani, pentru diferite domenii (sănătate, educație etc). În această perioadă, s-au înregistrat 2.147 apariții în Agregatoare, 1.376 în presa online, 620 menționări pe Facebook și 140 pe Twitter.

Picture 5

Indicele de sentiment – un alt aspect pe baza căruia poate fi analizat impactul Legii Salarizării Unitare

Pe parcursul celor aproximativ patru luni în care au fost analizate aparițiile referitoare la proiectul legii, indicele de sentiment este preponderent neutru, cu 66.4%. Urmează cel pozitiv, cu 21,3% și în final cel negativ, cu un procent de 12,3%.

Picture 6

Valorile indicelui de sentiment nu au cunoscut schimbări bruște în aceste luni, acesta având mai degrabă un parcurs constant, după cum se poate observa din graficul următor. Până spre sfârșitul lunii ianuarie, valoare lui a fost una neutră. Indicele a fost negativ doar în săptămâna 17 – 23 aprilie și apoi după data de 1 mai și până în prezent.

Picture 7

În săptămâna 17 – 23 aprilie, principalele știri au privit creșterea salariului bugetarilor față de angajații de la privat, precum și faptul că Legea salarizării unitare nu este un document asumat de Guvernul României. În acest sens, au apărut comentarii pe paginile de Facebook ale anumitor politicieni cu perspective diferite (de exemplu Clotilde Armand), dar și reacții ironice pe diferite grupuri create pe Facebook.

Proiectul referitor la Legea Salarizării a avut un impact puternic în mediul online, rezultat previzibil ținând cont că prevederile acesteia ar urma să afecteze, pozitiv sau negativ, un segment important al populației României.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii