Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Profitul net al Raiffeisen Bank a crescut cu 9%, în 2017, la 491 de milioane de lei. Steven van Groningen: „Suntem foarte mulțumiți de evoluția creditelor noi în 2017”

Profitul net al Raiffeisen Bank, a patra bancă din sistemul bancar local, a crescut cu 9%, anul trecut, față de anul anterior, până la 491 de milioane de lei, datorită creditării, în ciuda creșterii cheltuielilor.
102 Steven van Groningen

Rentabilitatea capitalului a fost de 15,8%, bazată pe un model sustenabil de creștere organică. Activele băncii au crescut cu 8% în 2017, până la 36,1 miliarde lei. Motorul principal al acestei evoluții pozitive au fost din nou creditele acordate clienților, care au crescut în valoare netă cu 8%, de la 19,8 miliarde lei (sfârșitul lui 2016), până la 21,4 miliarde lei în 2017”, au mai spus reprezentanții Raiffeisen Bank.

Raiffeisen Bank a acordat persoanelor fizice credite noi de peste 4,7 miliarde de lei

Structura portofoliului de credite a rămas stabilă, în 2017, 57% din credite fiind acordate persoanelor fizice și 43% companiilor.

Creditele pentru investiții, finanțarea comerțului și a capitalului circulant, finanțarea unor proiecte de anvergură și colaborarea cu Fondul European de Investiții (programul COSME) au contribuit la această evoluție pozitivă”, au precizat reprezentanții băncii.

În anul 2017, Raiffeisen Bank a acordat persoanelor fizice credite noi de nevoi personale și achiziții de locuințe în valoare de peste 4,7 miliarde de lei, în creștere cu 16%, față de anul precedent.

„Strategia noastră de dezvoltare responsabilă și echilibrată este vizibilă în ritmul creșterii creditelor acordate clienților: soldul creditelor acordate persoanelor fizice a crescut cu 9%, cele acordate IMM-urilor cu 11%, în timp ce creditarea companiilor medii și mari a avansat cu 10%. Suntem foarte mulțumiți de evoluția creditelor noi în 2017, care au crescut cu 19%, față de 2016, și s-au ridicat la 13,6 miliarde lei. Aproape 60% dintre acestea au fost acordate antreprenorilor locali și companiilor mari, în creștere cu 21% față de anul anterior”, a spus Steven van Groningen, președinte & CEO al Raiffeisen Bank.

Peste jumătate dintre clienții persoane fizice care au pachete de cont curent au optat pentru cele din categoria „Zero”, pentru a-și gestiona economiile și operațiunile. De altfel, intrările de sume în conturile curente au stat la baza creșterii cu 13% a soldului depozitelor de la clienți, până la 29,7 miliarde lei, la finele anualui trecut.

Pe private banking, Raiffeisen Bank a ajuuns să administreze active de peste 5,6 miliarde de lei pentru clienții săi care apelează la servicii de consultanță, instrumente financiare și servicii conexe.

Ne bucurăm de surse de finanțare variate, care ne vor permite și în viitor să finanțăm economia în mod responsabil și sustenabil. Nivelul de capitalizare este de asemenea unul solid, cu o rată de solvabilitate de 15,9% în decembrie 2017”, a adăugat Steven van Groningen.

Cheltuielile au crescut cu 7%, ca urmare a investițiilor în digitalizare

Veniturile băncii au crescut ușor, în 2017, la 2,04 milarde de lei, față de anul precedent, când au fost de 2,03 miliarde de lei (dacă se exclud veniturile de 95 de milioane de lei din tranzacția VISA). Evoluția ascendentă a veniturilor nete din dobânzi a continuat în 2017, un plus de 4% față de 2016, ușor sub ritmul creșterii portofoliului de credite.

Pachetele operaționale oferite clienților la costuri reduse și migrarea spre canale digitale de tranzacționare aduc beneficii semnificative pe termen lung, atât băncii, cât și clienților”, au punctat reprezentanții Raiffeisen.

Cheltuielile operaționale ale băncii au crescut cu 7% în 2017, până la 1,2 miliarde de lei. Investițiile în tehnologie, digitalizare și simplificare au influențat această creștere.

„Banca va continuă și în 2018 să investească sume considerabile în procesul de digitalizare pentru că viitorul este al produselor de calitate, ușor accesibile și rapide. În același timp, costurile în economie au crescut, în principal din majorări salariale semnificative și inflație care a reintrat în teritoriu pozitiv, iar aceste elemente au influențat evoluția costurilor de operare ale băncii”, au subliniat reprezentanții Raiffeisen Bank.

Raiffeisen Bank avea la finalul anului 2017 peste 475.000 de clienți activi în mediul online (mobile banking și internet banking), cu o creștere de aproape 100% a clienților Smart Mobile. În 2017, clienții băncii au făcut peste 16 milioane de tranzacții online.

Rata creditelor neperformante a coborât la 6%

Comportamentul de plata al clienților s-a îmbunătățit în 2017, atât în rândul populației, cât și al companiilor. Astfel, costul riscului pentru Raiffeisen, în termeni comparabili (fără evenimente nerecurente în ambele perioade), s-a redus cu aproximativ 25% față de 2016.

Aceste evoluții pozitive se regăsesc și în profilul calitativ al portofoliului de credite, rată creditelor neperformante scăzând cu mai mult de două puncte procentuale, de la 8,2% în 2016, până la 6% în 2017”, au punctat reprezentanții Raiffeisen Bank.

Rata creditelor neperfomante la nivelul pieței era de 6,4%, potrivit datelor Băncii Naționale a României, în scădere de la aproximativ 9%, la finele anului anterior.

Taxele și impozitele directe și indirecte suportate de banca în anul 2017 au fost în valoare totală de peste 400 de milioane de lei.

Numărul de clienți persoane fizice a rămas relativ constant în 2017 față de anul precedent, la 2 milioane. Banca mai are aproximativ 100.000 de IMM-uri și 5.600 de corporații în portofoliu.

La sfârșitul anului trecut, Raiffeisen Bank avea 5.190 de angajați, în scădere de la 5.235, în 2016, iar rețeaua băncii numără 451 de unități (478 în 2016), peste 1.000 de ATM-uri, 19.000 de POS-uri și 189 mașini multifuncționale.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii