Profitul brut al băncii a ajuns la 303 milioane lei, în primul semestru al anului, cu 45% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut, fără venitul din vânzarea acțiunilor Visa. Creșterea puternică a fost influențată de portofoliul de clienți de retail și corporate, dar și de costul operational și nivelul de risc controlat, susțin reprezentanții băncii.
„După prima jumătate a acestui an, veniturile totale ale ING România au ajuns la 698 milioane lei, cu 27% mai mari, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, fără veniturile excepționale obținute din vânzarea acțiunilor Visa, în principal datorită volumelor mai mari și a numărului mare de noi clienți activi. Costurile operaționale au crescut cu 13%, la 352 milioane lei, comparativ cu semestrul întâi 2016, fiind influențate de investițiile în dezvoltarea activității, IT, infrastructură și noi angajați. Costurile de risc au ajuns la 43 milioane lei, cu 45% mai mult față de iunie 2016, în primul rând datorită creșterii volumului de credite noi și datorită evaluării periodice a portofoliului, pentru a asigura nivelurile de provizionare adecvate”, au precizat reprezentanții ING România.
Banca și-a crescut numărul de clienți cu 12%, în primul semestru al acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, prin atragerea a 117.000 noi clienți activi, ajungând la un număr total de clienți activi de 1,054 milioane.
„Cota de piață a atins 8,6% pentru împrumuturi și 7,9% pentru depozite, o creștere echilibrată și organică a portofoliului de clienți, cu 1,5% pentru creditare și 0,6% pentru depozite, comparativ cu primul semestru din 2016. Portofoliul de credite a crescut cu 23% în ultimul an, atingând pragul de 20 miliarde de lei, în acest prim semestru, cu un portofoliu echilibrat între persoane fizice și companii. Creditarea companiilor mici și mijlocii a înregistrat o creștere de 31% de la un an la altul. ING România a continuat să promoveze creditele în lei și a crescut volumul acestora cu 36%, la 14,3 miliarde lei, comparativ cu scăderea de 2% pentru creditele în valută, care a ajuns la 5,7 miliarde lei. Volumul depozitelor a crescut cu 16% din iunie 2016, până la 23 miliarde lei”, au subliniat reprezentanții ING România.
Rata creditelor neperformante a ING România s-a menținut mult sub media pieței, la 3,8%, comparativ cu 9,04%, fiind cu 0,8% mai mică față de aceeași perioadă a anului trecut.
ING Group a anunțat, pe 2 august, un profit brut de două miliarde de euro și continuă creșterea echilibrată a numărului de clienți și diversificarea activităților. Creditarea a depășit șase miliarde de euro, iar depozitele nete au depășit pragul de cinci miliarde de euro. Baza de clienți din segmentul retail a crescut cu peste 700.000, până la 36,5 milioane raportați la finalul primului semestru din 2017.
„Strategia noastră este menită să susțină o creștere sustenabilă, ca dovadă am raportat o creștere globală puternică a bazei de clienți în ultimele șase luni ale anului, la 36,5 milioane, dintre care 10,1 milioane sunt clienți primari (n.red. – clienți care au venituri recurente în contul de salarii și dețin cel puțin încă un produs bancar)”, spune Ralph Hamers, CEO-ul ING Group.