Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Profitul net al ING Bank România a trecut de 100 de milioane de euro, în 2016, datorită creditării

Profitul net al ING Bank România din 2016 a urcat cu 42%, față de cel din anul anterior, până la 474 de milioane de lei (105,5 milioane de euro), datorită acordării mai multor credite.
ing bank

Acesta reprezintă însă o picătură din veniturile globale ale grupului financiar prezent în 40 de țări. ING Group a raportat anul trecut un profit net de 4,97 miliarde euro, cu 18% mai mult faţă de anterior, ca urmare a unei creșteri comerciale solide, cu marje foarte bune și costuri de risc în scădere, în ciuda costurilor de reglementare mai ridicate, susțin reprezentanții finanțatorului. Randamentul capitalului (ROE) al gupului olandez a crescut la 12%, comparativ cu 11% în 2015.

Profitul brut al ING România a ajuns la 565 milioane lei (aproape 126 milioane euro), cu 44% mai mult față de 2015.

Profitul brut a crescut puternic în 2016, în principal, datorită creșterii generale a activității și a veniturilor exceptionale obținute din vânzarea acțiunilor Visa (n.r. – 123 milioane lei)”, au subliniat reprezentanții ING România.

Veniturile s-au majorat cu 29%, anul trecut, comparativ cu anul anterior, atingând 1,32 miliarde lei.

Banca Viitorului

Cota de piață pe creditare a urcat semnificativ, până la 7,7%

Activele băncii cu ADN olandez a urcat cu 21%, până la 28,9 miliarde de lei, astfel că aceasta a ajuns la o cotă de piață de 7,6%, cu 1,4% mai mult decât în anul anterior, fiind în luptă tot mai strânsă cu CEC Bank.

Portofoliul de credite al băncii a ajuns la 17,6 miliarde lei, la finalul anului trecut, o creștere de 22%, în timp ce piața a fost relativ stabilă, fiind cu 1% pe plus, astfel încât cota de piață în creditare a ING România a urcat până la 7,7%, de la 6,3%, în anul anterior. Banca deține o cotă de 8% din piața pentru Prima Casă și de 15% din cea a creditelor ipotecare.

Creditarea în lei a fost principalul motor de creștere, ajungând la un total de 11,7 miliarde lei, cu 37% mai mult decât în anul anterior. Creditarea pentru persoane fizice a crescut cu 36%, ajungând la 9,1 miliarde lei. Pe piața împrumuturilor pentru companii, ING a fost a doua mare bancă în împrumuturi sindicalizate, cu cinci mandate de aranjor principal (Lead Arranger). Împrumuturile pentru IMM-uri au crescut cu 50% comparativ cu anul anterior”, au detaliat reprezentanții ING România.

Anul trecut, ING România a fost depăşit pragul de 10.000 de clienți pe segmentul IMM, cu 23% mai mult decât în anul anterior.

ING România a ajuns la un milion de clienți individuali activi, anul trecut, cu 16% mai mulți decât în 2015.

Pe parcursul anului trecut, banca a atras 270.000 clienți noi, cu 21% mai mult față de anul precedent.

Peste 69.000 clienți au folosit ING ca bancă principală, cu 25% mai mult comparativ cu anul anterior. Aceștia au venituri recurente în ING și dețin cel puțin încă un produs bancar.

Volumul depozitelor a continuat să crească, fondurile atrase ridicându-se la 22,3 miliarde lei, la finalul anului trecut, cu 20% mai mult comparativ cu decembrie 2015, ceea ce a urcat cota de piață în fonduri atrase a ING la 7,7%, de la 6,9%, în anul anterior.

Rata NPL-urilor, de 2,5 ori mai mică decât a sistemului

Costurile băncii au crescut la 665 milioane lei, cu 16% mai mult anul trecut, față de anul trecut, fiind în principal influențate de creșterea afacerii, a investițiilor în infrastructura IT, în dezvoltarea de aplicații, costurile cu noi angajați și costurile de reglementare.

Costurile de risc au ajuns la 92 milioane lei, cu 67% mai mult decât în 2015, însă într-un profil de risc bine controlat.

Rata creditelor neperformante s-a redus până la 3,6%, anul trecut, de la 4,3%, în anul anterior, în timp ce media sistemului este de 9,6%.

Raportul cost/venituri (C/I) a scăzut la 50%.

În 2016, am văzut rezultatele muncii noastre. Sunt mândru în mod deosebit de faptul că am atins pragul istoric de 1 milion de clienți individuali activi. La această realizare a contribuit semnificativ digitalizarea produselor și serviciilor oferite, care au devenit astfel mai simple și mai potrivite profilului clienților tot mai autonomi ai ING”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.

Numărul de tranzacții cu cardul a crescut cu 45%, fiind de 69 milioane, dintre care 40% sunt cele cu carduri contactless, care au înregistrat o creștere de 400%.

400 de clienți au cumpărat online credite de nevoi personale

În ultimele trei luni anului trecut, ING a vândut online, prin intermediul ING Home’Bank, credite de nevoi personale către mai mult de 400 clienţi, în valoare totală de 5 milioane de lei, iar peste 1.200 clienţi au cumpărat online fonduri mutuale, reprezentând 15% din totalul tranzacţiilor cu acest produs.

Clienții ING pot achiziţiona credite de nevoi personale sau fonduri mutuale direct de pe telefonul mobil sau computer, în aproximativ 10 minute, fără a fi necesară vizita la bancă. Portofoliul de fonduri mutuale disponibil online este de trei tipuri, pentru nevoi şi profiluri diferite: ING Conservator, ING Moderat şi ING Dinamic”, au menționat reprezentanții ING Bank România.

Numărul de tranzacţii prin aplicaţia pentru telefonul mobil a crescut în mod accelerat în ultimul trimestru al anului trecut, astfel încât, până la sfârşitul anului, a egalat numărul tranzacţiilor prin aplicaţia pentru desktop.

Pentru a facilita utilizarea aplicaţiei pentru mobil, banca a lansat, în 2017, opţiunea de a alege un nume de utilizator personalizat şi autentificarea prin amprentă digitală.

Anul trecut, banca cu origini olandeze a lansat un nou serviciu de plăți mobile prin POS, printr-un proiect dezvoltat cu GoSwiff și MasterCard, ING mPOS, ce permite comercianților mici, mijlocii și mari să accepte plăți cu cardul oriunde s-ar afla. Tranzacțiile sunt efectuate folosind dispozitive mobile, telefoane inteligente sau tablete, conectate la un cititor de carduri, operațiune ce criptează datele astfel încât informațiile personale să rămână confidențiale.

ING România a lansat ING Point, un nou canal de distribuție ce oferă acces instant la majoritatea produselor bancare. În urma unui proiect pilot, implementat în București și în Iasi, reţeaua ING Point a fost extinsă la 8 unităţi, în centre comerciale din toată ţara, deservind peste 1.500 clienţi, până la sfârşitul anului trecut.

Proiectele de CSR au fost finanțate cu 6,3 milioane lei

ING România a finanțat investițiile în societate, dedicați soluționării unor probleme sociale sau dezvoltării de proiecte în domenii relevante pentru grupurile de interes ale băncii, anul trecut cu 6,3 milioane lei, cu 75% mai mult decât în anul anterior.

ING a lansat două noi proiecte: unul în zona de educație financiară (Banometru – 200 de persoane au fost ajutate să scape de datorii și să își gestioneze mai bine bugetul personal sau al familiei) și unul în zona antreprenorială (Startarium – 7.000 de utilizatori online au folosit platforma educațională pentru a învăța cum pot începe şi dezvolta o afacere)”, au precizat reprezentanții băncii.

În zona dezvoltării urbane, ING a continuat să susțină Urbaniada, o competiție de proiecte pentru a face viaţa mai bună în orașe, proiectele realizate anul trecut, având peste 350.000 de beneficiari.

O premieră pentru ING a fost introducerea opţiunii de donație în ING Home’Bank, prin intermediul căreia, în trei luni de campanie, 3.700 de clienți au donat în total 110.000 lei, pentru susținerea adăpostului de noapte Odessa, pentru oamenii străzii.

Banca Viitorului

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii