Profitul net al Grupului BRD în România a crescut cu 85,3%, anul trecut, la 1,4 miliarde de lei - Forbes.ro
Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Profitul net al Grupului BRD în România a crescut cu 85,3%, anul trecut, la 1,4 miliarde de lei

Profitul net al Grupului BRD a crescut cu 85,3%, anul trecut, față de anul precedent, ajungând la 1,415 miliarde de lei, conducând la o rentabilitate a capitalurilor proprii de 20,1% în comparație cu 11,8% în anul precedent.
Francois-Bloch_BRD-CEO

De asemenea, anul trecut, rezultatul operațional brut al Grupului BRD a crescut cu 5,9% faţă de anul precedent, după ajustarea cu elementele nerecurente.

Indicatorul cost/venit din activitatea de bază, la nivel de grup, a ajuns la 52% faţă de 52,4% în 2016, în același timp, gradul de acoperire a ajuns la 74,2%, comparativ cu 76,6%, la finalul anului 2016, toți indicatorii fiind conform metodologiei ABE.

De asemenea, calitatea portofoliului de credite s-a îmbunătăţit, rata creditelor neperformante reducându-se la 6,6%, la finalul lui trecut, faţă de 10,5%, la finalul anului precedent.

Activele totale ale băncii BRD – Groupe Société Générale erau, la finalul anului 2017, de 53,5 miliarde de lei, în creștere, o creștere de 5,8%, comparativ cu finele anului precedent. Anul trecut, banca a coborât pe locul al treilea al sistemului bancar românesc, în funcție de active, fiind depășită de Banca Transilvania.

Banca BRD – Groupe Société Générale are 2,33 de milioane de clienţi activi, operând o reţea de 760 de unităţi. Pe piaţa românească a cardurilor, banca are aproximativ 2,3 milioane de carduri, o reţea de acceptare de aproximativ 28.800 de POS-uri şi mai mult de 1.500 de ATM-uri.

18 pentru 2018: MacroGrijile

Costul net al riscului a înregistrat o eliberare netă de provizioane de 360 de milioane de lei, ca urmare a unor recuperări pe portofoliul de clienţi non retail, recunoașterii unor despăgubiri din asigurări şi câștigului din vânzarea de portofolii de credite neperformante, au mai anunțat reprezentanții băncii.

În 2017, BRD a produs performanţe financiare şi comerciale foarte solide şi a obținut rezultate promițătoare în demersul de optimizare a experienţei oferite clienţilor, atât prin modernizarea canalelor digitale, cât şi printr-o mai bună calitate a serviciilor. Pe termen mediu, ne vom îndrepta toată atenția spre creșterea calității experienţei și satisfacției clienţilor, accelerând investiţiile în digitalizare şi continuând să rafinăm modelul de business. În același timp, ne vom păstra angajamentul faţă de societatea românească, implicându-ne în iniţiative sociale semnificative, printr-o serie de proiecte diverse, de la artă şi cultură până la inovare și tehnologie”, a declarat François Bloch, directorul general al BRD – Groupe Société Générale.

Valoarea dobânzilor este cu 46% mai mare peste cea a creditelor

Anul 2017 s-a caracterizat prin redresarea creditării pe fondul avansului creditelor acordate persoanelor fizice cu 6,6% și a celor pentru companii cu 0,9%, la sfârşitul lui decembrie 2017, şi revenirea pe o traiectorie ascendentă a ratelor de dobândă la lei în septembrie, în contextul inflaţiei în creştere. Banca Naţională a României a făcut primii paşi spre normalizarea politicii monetare, îngustând coridorul simetric de două ori în 2017 şi mărind rata de politică monetară cu 0,25 puncte procentuale, la 2% în ianuarie 2018 și, din nou, la 2,25% în februarie 2018”, se scrie într-un comunciat de presă al băncii.

În acest context, numărul de clienţi activi al BRD a crescut cu 41.000 faţă de anul precedent, dintre care persoanele fizice cu 38.000 şi micile companii cu 3.000. Gradul de echipare a clienţilor persoane fizice (număr mediu de produse pe client activ) a continuat să crească până la 4,16, de la 4,07 la finalul anului anterior.

Stocul de contracte de internet și mobile banking pentru clienţi persoane fizice a ajuns la aproape 1,4 milioane, o creștere de 21% faţă de anul precedent. În special, numărul abonaţilor MyBRD Mobile a crescut cu 45%. BRD s-a concentrat, îndeosebi, pe dezvoltarea aplicaţiei MyBRD Mobile, aducând-o la cele mai înalte standarde din piaţă. MyBRD Mobile oferă în prezent opţiunea de recunoaştere facială la autentificare şi la semnarea tranzacţiilor, un tutorial de prezentare a principalelor funcţionalităţi, disponibil înainte de logare şi aduce noi îmbunătăţiri pentru creşterea flexibilităţii în navigare, precum şi ale interfeței grafice”, se menționează în comunicatul de presă al BRD.

Creditele nete au crescut cu 5,3%, la 30,3 miliarde de lei, în comparație cu sfârşitul lui 2016, susţinute de avansul atât pe segmentul persoanelor fizice, cât şi pe portofoliul mari clienţi. Producţia de credite pentru persoane fizice a ajuns la 6,4 miliarde de lei (o creștere de 13,8% faţă de anul trecut), fiind reconfirmată poziţia de lider a BRD pe piaţa creditelor pentru persoane fizice, cu o cotă de piaţă de 16,9%, la sfârşitul anului 2017.

Creditele non-retail au crescut uşor, cu 0,4%, portofoliul de mari clienţi înregistrând o evoluţie pozitivă de 3,1%, faţă de anul precedent. Pe segmentul IMM, BRD și-a intensificat co-finanţările în cadrul programelor de finanţare europene şi naţionale. Anul trecut, banca a finanţat peste 180 de proiecte de investiţii ce beneficiază de fonduri UE în cadrul perioadei de finanţare 2014-2020, BRD acordând credite de aproximativ 60 de milioane de euro, din care 90% pentru agricultură, în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală.

De asemenea, au fost acordate aproximativ 3.000 de credite punte cu o valoare cumulată de 44 de milioane de euro în cadrul campaniei organizate de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA).

Depozitele au crescut cu 3,8%, în dinamică anuală, la 44,2 miliarde de lei, impulsionate de economiile clienţilor retail (o creștere de 5,8%, față de precedent), pe când depozitele non-retail au fost cvasi-stabile (o creștere de 0,5%), în contextul unei poziţii de lichiditate confortabile. Astfel, valoarea depozitelor era cu 46% peste cea a creditelor.

Depozitele în conturi curente au continuat să crească, cu 22%, comparativ cu finalul anului precedent, într-un mediu caracterizat de rate de dobândă încă scăzute, susțin reprezentanții BRD.

Indicatorul credite nete/depozite a fost 68,6% la finalul lunii decembrie 2017, cu 1,1 puncte procentuale peste sfârşitul anului precedent.

Veniturile și cheltuielile
Venitul net bancar a ajuns la 2,78 de miliarde de lei, în creştere cu 4,9% faţă de anul precedent, excluzând elementele nerecurente (câștiguri din instrumentele financiare disponibile pentru vânzare de 131 de milioane de lei, în 2016, şi de 9 milioane de lei, în 2017.

Veniturile nete din dobânzi au avansat cu 8,4%, faţă de anul precedent, generate în principal de evoluţia volumelor. De asemenea, creşterea ratelor de dobândă avut o contribuţie pozitivă în ultimul trimestru al anului.

Veniturile nete din comisioane (-1,2% faţă de anul precedent) au fost influenţate în mod nefavorabil de presiunea asupra comisioanelor aferente operaţiunilor bancare, dar au beneficiat de venituri mai mari din activităţi de administrare a activelor şi pe pieţe de capital”, se subliniază într-un comunciat de presă al băncii.

Cheltuielile operaționale au ajuns la 1,473 de milioane de lei.

Programul de transformare lansat de BRD, care va conduce la îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite clienţilor noştri şi eficienţă operaţională crescută, a dus la înregistrarea unei cheltuieli nerecurente de 29 de milioane de lei, aferente costurilor de transformare anticipate pentru următorii trei ani. Excluzând acest element nerecurent, cheltuielile operaţionale au crescut cu 4,1% faţă de anul precedent, ca urmare a costurilor mai ridicate cu forţa de muncă şi a avansului investiţiilor pe segmentul IT, în proiectele de transformare a modelului de afaceri la nivelul băncii”, se precizează în comunicatul de presă al BRD.

BRD şi-a menţinut rata de adecvare a capitalului la un nivel de 19,5% la sfârșitul lui 2017 (incluzând rezultatul anului curent, net de dividendul ce va fi propus, la nivel individual, conform Basel 3, luând în calcul filtrele prudențiale), faţă 19,8% la sfârșitul lui 2016 (incluzând profitul net).

CA al BRD a propus ca acționarii să primească 83% din valoarea profitului

Având în vedere rezultatele anului, cât şi aşteptările privind evoluţia indicatorului de adecvare a capitalului, Consiliul de Administraţie a decis să propună un dividend corespunzător unei rate de alocare de 80% din profitul net pe 2017 din activitatea de bază, la nivel de bancă, şi 100% din valoarea elementelor nerecurente, nete de impozit, rezultând o rată de alocare de 83% (1,174 de miliarde de lei), sub rezerva votului favorabil în cadrul Adunării Generale a Acţionarilor din data de 19 aprilie 2018.

Bloch a subliniat, în cadrul unei conferințe de presă că rata de alocare ridicată a dividendelor, de 83%, s-a făcut după ce s-a stabilit nivelul investițiilor necesare pentru următorii ani.

BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 145.000 de angajaţi în 66 de ţări şi peste 31 de milioane de clienţi în întreaga lume.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii