Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Profitul net al Grupului BRD din primul semestru la 750 milioane de lei, aproape dublu față de aceeași perioadă a anului trecut

Profitul net al Grupului BRD, care include activitatea de banking, de leasing, IFN etc., în prima jumătate a anului, a crescut cu 96,8%, față de aceeași perioadă a anului trecut, atingând 750 de milioane de lei, cu toate că venitul net s-a redus cu 6,4%. Profitul pozitiv a condus rentabilitatea capitalurilor proprii la 22,1%, în comparație cu 12,1%, în aceeași perioadă a anului trecut.
brd_1.jpg

Ieșirea din post-criză

Excluzând elementele nerecurente, profitul net a crescut de 2,1 ori în comparație cu perioada similară a anului trecut. BRD a confirmat poziția sa solidă de capital, menținând o rată de adecvare a capitalului la un nivel confortabil de 19,4%, la sfârșitul lunii iunie 2017 (nivel individual, conform Basel 3, luând în calcul filtrele prudentiale), față de 19,1%, la sfârșitul lunii iunie 2016”, au precizat reprezentanții BRD.

Topul băncilor din România în 2016, în funcție de active

Creditarea pe piața din România indică semne de îmbunătățire, susținută de continuarea creșterii economice și de creșterea venitului disponibilm, susțin reprezentanții băncii. Creditele brute ale BRD, în primele șase luni, au crescut cu 3,5% (variații la curs valutar constant), față de sfârșitul lunii iunie 2016. Creditele acordate persoanelor fizice au avansat cu 5,1%, iar cele pentru companii 2%, indicând primele semne de revenire. Avansul creditelor acordate persoanelor fizice la BRD continuă să fie susținute de creditele ipotecare, ca motor principal al creșterii (un plus de 10,1%, comparativ cu primele șase luni de anul trecut). În același timp, creditele de consum au rămas cvasi-stabile în dinamica anuală, volumul creditelor nou acordate în moneda locală depășind cu puțin scăderea componentei în valută.

Creșterea depozitelor la nivelul sistemului bancar rămâne solidă, peste 8%, comparativ cu anul trecut, pentru ambele segmente: persoane fizice si companii, în ciuda nivelului scăzut al ratelor de dobândă”, au subliniat reprezentanții BRD.

Stocul de contracte internet și mobile banking a atins 1,25 milioane

În prima jumătate a acestui an, numărul de clienți persoane fizice al BRD a crescut cu 21.000, în comparație cu perioada similară a anului trecut. Gradul de echipare a clienților (număr mediu de produse pe client activ) a continuat să se majoreze, de la 3,99, la sfârșitul lunii iunie 2016, la 4,13 la sfârșitul lunii iunie 2017, marcat de tendința generală de creștere a gradului de digitalizare.

Stocul de contracte internet și mobile banking a atins 1,25 milioane, la sfârșitul lunii iunie 2017, +27,1%, în comparație cu iunie 2016. În special, interesul clienților pentru aplicația de mobile banking continuă evoluția ascendentă, așa cum arată creșterea puternică a stocului abonamentelor MyBRD mobile (număr de contracte mai mare cu 59,2%, față de iunie 2016)”, au detaliat reprezentanții BRD.

În primele șase luni ale acestui an, pentru persoanele fizice a fost introdusă opțiunea de a primi bani prin Western Union direct prin intermediul aplicațiilor MyBRD Net și MyBRD Mobile. În plus, utilizatorii aplicației pentru mobil se pot autentifica și pot autoriza plăți folosind cititorul de amprente.

Soldul creditelor nete a atins 29,8 miliarde de lei

Soldul creditelor nete ale Grupului BRD a atins 29,8 miliarde de lei, un plus de 4,5%, în primele șase luni din acest an, în comparație cu sfârșitul lunii iunie 2016, beneficiind de un avans puternic pe segmentele persoane fizice și mari companii.

În aceeași perioadă, creditele acordate segmentului retail au crescut cu 6%, față de sfârșitul lunii iunie 2016. Această cerere sporită a determinat, în primul semestru al acestui an, o creștere a creditelor nou acordate pentru persoanele fizice cu 9,1%, față de primul semestru al anului trecut, la 3,1 miliarde de lei, susținută de avansul cu 14,2% a creditelor de consum nou acordate. Soldul creditelor non-retail a crescut cu 1,6%, în primele șase luni din acest an, față de finalul primului semestru al anului trecut, susținut de creditele acordate marilor clienți corporativi, care au crescut cu 5,4%, în comparație cu finalul lunii iunie 2016.

Depozitele au crescut cu peste 6,8%, în primele șase luni, față de iunie 2016. Clienții retail și non-retail și-au majorat economiile cu 7%, respectiv cu 6,5%, față de aceeași perioadă de anul trecut. Într-un context al ratelor de dobândă mici, depozitele în conturi curente au crescut cu 26%, în comparație cu sfârșitul lunii iunie 2016.

Indicatorul credite/depozite este de 69,1%, cu 1,5 puncte procentuale sub cel de la 30 iunie 2016 și cu 1,6 puncte procentuale peste cel de la 31 decembrie 2016.

Venitul net a ajuns la 1,342 miliarde de lei

Venitul net bancar al Grupului BRD a atins 1,342 miliarde de lei, în primele șase luni ale acestui an, cu 2,1% peste nivelul din primul semestru al anului trecut, excluzând elementele nerecurente din prima jumătate a anului trecut (câștigul din instrumentele financiare disponibile pentru vânzare și din tranzacția VISA Europe, care au totalizat 121 milioane de lei). Fără această excludere venitul net al acestui grup s-a redus cu 6,4%, în primele șase luni din acest an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Creșterea venitului net bancar provine din îmbunătățirea veniturilor nete din dobânzi (+5,5%, față de primul semestru 2016, urmare a efectelor pozitive de volum) care au depășit scăderea veniturile din comisioane, de -3,7%, față de primul semestru 2016. Veniturile nete din comisioane au beneficiat, pe de o parte, de creșterea veniturilor din activitatea de carduri și comisioane în creștere din serviciile financiare și de pe piața de capital, dar au continuat să fie influențate, pe de altă parte, de comisioane mai mici din produsele bancare de tranzacționare (determinate în special de modificările de structură în mixul de canale și de creșterea presiunilor concurentiale)”, au explicat reprezentanții BRD.

Podiumul bancar se modifică semnificativ: Banca Transilvania depășește BRD

Cheltuielile operaționale ale grupului BRD au crescut cu 2,1%, față de primul semestru al anului trecut, cu cheltuielile de personal cvasi-stabile, în timp ce alte categorii de costuri au crescut cu 3,8%. Creșterea cheltuielilor care nu sunt legate de personal a provenit, în principal, din creșterea cu 8,6% a contribuției anuale la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare și Fondul de Rezoluție.

Indicatorul cost/venit la nivel de Grup a atins 53,7%, în primul semestru din acest an, în comparație cu 49,2%, în primul semestru al anului trecut. Dar indicatorul cost/ venit a rămas nemodificat, la 53,8%, în primele șase luni din acest an, față de 53,7%, în aceeași perioadă a anului trecut, după ajustarea elementelor nerecurente.

Rezultatul operațional brut a crescut cu 2%, excluzând elementele nerecurente (câștigul din tranzacția VISA Europe și instrumentele financiare disponibile pentru vânzare).

Grupul BRD avea active de 52,79 miliarde de lei, la finele lunii iunie, cu 1,76% peste valoarea de la sfârșitul anului trecut.

Rata creditelor neperformante este ușor sub media pieței

Rata creditelor neperformante ale BRD a ajuns la 8,5%, la sfârșitul lunii iunie 2017, în scădere puternică, față de 11,8% la sfărșitul lunii iunie 2016, fiind sub nivelul pieței, de 9,04%, la finele anului trecut.

Gradul de acoperire a rămas cvasi-stabil, la 75%, la sfârșitul lunii iunie 2017, față de 74,7%, la sfârșitul lunii iunie 2016 (toți indicatorii conform metodologiei ABE), ca urmare a operațiunilor de ștergere și de vânzare de creanțe depreciate. Costul net al riscului a înregistrat o eliberare de provizion de 270 milioane de lei, în prima jumătate a acestui an, datorită recunoașterii unor despăgubiri din asigurări, recuperări din portofoliul non-retail neperformant și câștigului din vânzarea de portofolii de credite neperformante.

„BRD a obținut o performanță foarte solidă, în prima jumătate a acestui an, marcată de rezultate financiare robuste, o îmbunătățire semnificativă a profilului de risc și continuarea creșterii activității comerciale. Continuăm să investim în oferta digitală, menită să îmbunătățească experiența bancară a clienților noștri. Ne concentrăm în cotinuare pe îmbunătățirea constantă a calității serviciilor și produselor noastre și rafinarea modelului de afaceri orientat către client. În același timp, ne reafirmăm angajamentul de a finanța economia și de a crea valoare pentru acționarii și partenerii noștri”, a declarat Francois Bloch, directorul general al BRD

Activele totale ale băncii erau, la 30 iunie 2017, de 51,54 miliarde de lei

Profitul băncii BRD s-a ridicat la 750 milioane de lei, cu 96,2% peste nivelul din aceeași perioadă a anului trecut, deși venitul operațional s-a redus cu 6,37%, până la 1,293 miliarde de lei.

Activele totale ale băncii erau, la 30 iunie 2017, de 51,54 miliarde de lei, cu aproape 1,8% peste nivelul de la sfârșitul anului trecut, deși venitul operațional .

BRD – Groupe Societe Generale avea, la 30 iunie, 2,27 milioane de clienți activi, la o rețea de 790 de unități, în scădere de la 810, la finele anului trecut. BRD avea în portofoliu aproximativ 2,4 milioane de carduri valide, la o rețea de aproximativ 29.500 de POS-uri și peste 1.500 de ATM-uri.

Numărul mediu de angajați activi ai Grupului în primul semestru al acestui an a fost de 7.552, în scădere de la 7.761, anul trecut. Numărul total de angajați activi ai Grupului la sfârșitul perioadei a fost de 7.539, în scădere de la 7.605, la 31 decembrie 2016.

Numărul mediu de angajați activi ai băncii în primul semestru al acestui an a fost de 6.989, comparativ cu 7.205, anul trecut. Numărul total de angajați activi ai băncii la sfârșitul perioadei a fost de 6.957, comparativ cu 7.043, la 31 decembrie 2016.

Angajații activi sunt cei care lucrează cu normă întreagă, excluzându-i pe cei în concediu de maternitate și pe cei în concediu medical de lungă durată.

Profitul net al BRD a crescut de 4,5 ori, în primul trimestru, la 330 milioane de lei

Noul rezultat confirmă rezultatul pozitiv obținut de firmă, în primul semestru al acestui an. Profitul net al BRD a crescut de 4,5 ori, în primul trimestru al acestui an, față de trimestrul întâi al anului trecut, la 330 milioane de lei, pe fondul unui cost net al riscului pozitiv, susținut de îmbunătățirea veniturilor nete din dobânzi și din monitorizarea strictă a cheltuielilor operaționale.

BRD a obținut un profit net de 763 de milioane de lei, în 2016

Profitul net al BRD de anul trecut a crescut cu 63,4%, comparativ cu anul anterior, fiind de 763 milioane lei, graţie venitului net bancar mai mare, controlului disciplinat al costurilor şi costului net al riscului mai mic, potrivit reprezentanților băncii.

BRD face parte din Grupul Societe Generale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 148 000 de angajati in 76 de țări si peste 30 de milioane de clienti in intreaga lume.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii