Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Profitul net al BRD a crescut de 4,5 ori, în primul trimestru, la 330 milioane de lei

Profitul net al BRD a crescut de 4,5 ori, în primul trimestru al acestui an, față de trimestrul întâi al anului trecut, la 330 milioane de lei, pe fondul unui cost net al riscului pozitiv, susținut de îmbunătățirea veniturilor nete din dobânzi și din monitorizarea strictă a cheltuielilor operaționale.
brd_1.jpg

Activitatea de creditare pe piața bancară din România continuă să fie susținută de creditele acordate persoanelor fizice (care au crescut cu 4,8%, față de sfârșitul lunii martie 2016, în timp ce creditarea companiilor rămâne constantă în dinamica anuală. Depozitele au crescut cu 10,1%, față de sfârșitul lunii martie 2016, fiind susținute atât de economiile persoanelor fizice, cât și de cele ale companiilor.

Numărul clienților activi persoane fizice a ajuns până la 2,15 milioane, cu 68.000 mai mare în comparație cu sfârșitul lunii martie 2016. Gradul de echipare a clienților (numărul de produse bancare pe client activ) a crescut de la 4,01, la sfârșitul lunii martie 2016, la 4,09 la sfârșitul lunii martie 2017, determinat de numărul mai mare de contracte de bancă la distanță. Stocul de contracte internet și mobile banking a atins 1,2 milioane contracte, la sfârșitul lunii martie 2017, cu 28,9%, în comparație cu sfârșitul lunii martie 2016. Numărul de abonamente pentru aplicația de mobile banking MyBRD a crescut cu 61,8% față de sfârșitul lunii martie 2016.

Soldul creditelor nete ale Grupului BRD a atins 28,7 miliarde de lei, cu 3,5% mai mare în comparație cu sfârșitul lunii martie 2016, grație performanței susținute atât pe segmentul persoanelor fizice, cât și pe segmentul marilor clienți corporativi.

Soldul creditelor nete acordate marilor clienți corporativi a fost mai mare cu 4,9%, față de martie 2016, ca urmare a creșterii solide a finanțărilor pe termen mediu și lung. De asemenea, portofoliul de leasing are o tendință pozitivă, crescând cu două cifre față de aceeași perioadă a anului precedent.

Portofoliul de credite acordate persoanelor fizice a crescut cu 5,8%, față de martie 2016, determinat de o dinamică favorabilă a creditelor de consum negarantate și a creditelor pentru locuințe. Producția creditelor acordate persoanelor fizice a crescut cu 17%, în trimestrul întâi al anului trecut, în comparație cu perioada similară a anului trecut, atingând 1,3 miliarde de lei, grație creditelor de consum, care au urcat cu 26,3%, față de trimestrul întâi al anului trecut, atingând 987 milioane de lei.

Volumul depozitelor clienților a crescut pe ambele segmente, atât retail, cât și non retail, atingând 41,4 miliarde de lei, cu 6,7% peste sfârșitul lunii martie 2016. În contextul unui mediu dominat de rate scăzute de dobândă, depunerile în conturile curente au crescut, în comparație cu perioada similară a anului trecut. Creșterea depozitelor pe segmentul retail a atins 9,5%, față de sfârșitul lunii martie 2016, din care conturile curente au crescut cu 30%, în timp ce creșterea depozitelor pe segmentul non retail a fost de 2,3%, față de sfârșitul lunii martie 2016, din care conturile curente au crescut cu 5,1%.

Indicatorul credite nete/depozite a fost de 69,2%, la sfârșitul lunii martie 2017.

Venitul net bancar al Grupului BRD a atins 650 milioane de lei, în primul trimestru al anului 2017, crescând cu 0,4%, față de trimestrul întâi 2016, pe fondul creșterii veniturilor nete din dobanzi cu 5,1%, grație efectelor pozitive de volum și schimbărilor favorabile de structură, ce au depășit scăderea pe alte categorii de venituri. Scăderea, ca efect al modificărilor reglementare, a comisioanelor percepute la plățile cu cardul, împreună cu creșterea presiunii pieței asupra prețurilor produselor bancare de tranzacționare au scăzut veniturile nete din comisioane cu 7,3%, față de anul precedent.

Cheltuielile operaționale au scăzut cu 5,1%, față de primul trimestru al anului trecut, determinate de contribuții la Fondul de Garantare a Depozitelor și Fondul de Rezoluție, mai mici în comparație cu contribuția din perioada similară a anului trecut.

Ținând cont de ajustarea contribuției din trimestrul al doilea al anului trecut (suma recunoscută în primul trimestru a fost ajustată în jos, în trimestrul al doilea), cheltuielile operaționale au fost stabile în dinamica anuală. Indicatorul cost /venit s-a îmbunătățit cu 3,4%, la 59,1%, în trimestrul întâi 2017, în comparație cu trimestrul întâi 2016 (stabil față de întreaga contribuție la Fondul de Garantare a Depozitelor și la Fondul de Rezoluție).

Rata creditelor neperformante a scăzut la 10,3%, la sfârșitul lunii martie 2017, față de 13,7%, la sfârșitul lunii martie 2016, conform metodologiei EBA, în principal datorită ștergerii de creanțe depreciate și vânzărilor de credite neperformante. În paralel, rata de acoperire a NPL-urilor a crescut la 77,4%, la sfârșitul lunii martie 2017, față de 74,8%, la sfârșitul lunii martie 2016. Recuperarile din expuneri neperformante pe segmentul non retail, împreună cu recunoașterea unor sume materiale de despăgubiri din asigurări, au condus la un cost net al riscului pozitiv de 124 milioane de lei, față de o cheltuială cu provizioanele de 152 milioane de lei, în trimestrul întâi 2016, și a unui profit net de 330 milioane de lei, în trimestrul întâi 2017.

Poziția de capital rămâne solida la 31 martie 2017, cu rata de adecvare a capitalului atingând 19,9% (conform Basel 3, luând în calcul filtrele prudențiale), față de 19,5%, la 31 martie 2016.

„Privind înainte, vom continua să ne concentrăm atenția și investițiile către modelul nostru orientat spre client, precum și asupra ofertei digitale și ne reafirmăm angajamentul în finanțarea economiei românești și crearea sustenabilă de valoare pentru acționarii noștri”, a declarat Francois Bloch, director general al BRD.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii