FacebookTwitterLinkedIn

În primele trei luni ale acestui an, banca a acordat 44.000 de credite noi clienților persoane fizice, IMM şi Corporate, ajungând la un sold de 30,28 de miliarde de lei (o creștere de 1,23%), față de aceeași perioadă a anului trecut.

La finele perioadei, depozitele erau în valoare de 49 de miliarde de lei, astfel că raportul credite/depozite era de 65%.

Grupul Banca Transilvania a încheiat trimestul întâi cu active de 60,1 miliarde lei (o creștere de 0,54% față de perioada similară a anului trecut), din care 59,6 miliarde de lei sunt aferente băncii (un plus de 0,46%), creditele nete reprezentând 50,98% din activele grupului.

Ritmul de creștere a veniturilor din comisioane operaționale a fost de 18,2%, iar eficiența operațională BT se păstrează la nivelul de 47%.

Rata expunerilor neperformante conform EBA era de 6,35%, la 31 martie 2018, gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante fiind de 71%.

Solvabilitatea băncii, luând în considerare profitul pe primul trimestru, este de 19,23%, iar fără profit, aceasta este de 18,15%.

A fost un început de an bun, cu rezultate conform aşteptărilor, cu focus pe experiența pe care o oferim clienților din toate segmentele noastre de business. Am făcut investiții semnificative în reînnoirea rețelei şi pentru digitalizarea serviciilor”, declară Ömer Tetik, directorul general al BT.

BT a anunțat la începutul acestui an colaborarea cu Personetics, furnizor de aplicații bancare cognitive, parteneriat prin care va include inteligența artificială în serviciile sale. Aplicația de banking cognitiv va oferi clienților suport financiar personalizat în timp real, fiind integrată noii versiuni BT24 Internet Banking şi Mobile Banking, de la mijlocul acestui an.

BT Pay, aplicația de plată la comercianți şi transfer de bani cu telefonul, lansată la finalul lunii ianuarie, a fost descărcată de peste 90.000 de clienți.

Robotul Livia de la BT® a oferit în perioada ianuarie – martie peste 200.000 de răspunsuri prin Facebook Messenger şi Skype la întrebări despre conturile, produsele şi serviciile băncii.

De asemenea, peste 400.000 de persoane s-au informat, în primele trei luni ale anului, prin platforma Întreb BT cu privire la servicii, produse şi operațiuni bancare.

Banca Transilvania are aproape 2,5 milioane de clienți activi, dar un portofoliu de 3,08 milioane carduri, care a generat tranzacții cu aproape 34% mai mari față de perioada similară a anului precedent. Cota de piață a băncii în funcție de volumul tranzacțiilor cu cardul este de peste 20%. Prin programul de loialitate STAR, Banca Transilvania are un portofoliu de 388.000 de carduri de credit.

BT are peste 28.000 de acționari români persoane fizice şi aproape 55% capital românesc, dar și acționari internaționali printre care BERD și IFC – Divizie a Băncii Mondiale şi diferite fonduri de investiții.