Cautare




, Contributor

Macroeconomie |
|

Profitul brut al ING a crescut cu 22% în 2015, până la 392 milioane de lei

Profitul brut înregistrat de ING Bank România în 2015 a înregistrat o creștere de 22 % față de aceeași perioadă a anului trecut, iar veniturile au crescut cu 13%, până la 1 miliard de lei, ca urmare a creșterii afacerii, a portofoliului de clienți și a volumului activităților acestora.
Michal-Szczurek_ING-Bank

În ceea ce privește profitul net, acesta a fost de 333 milioane de lei, fiind mai mare cu 15% față de aceeași perioadă a anului trecut, când a ajuns la 290 milioane de lei.

O altă creștere înregistrată de grupul bancar s-a regăsit si în procentajul creditării, volumul creditelor pentru clienți ajungând la peste 14 miliarde de lei , cu 29% mai mare decât la sfârșitul anului 2014. Creșterea a fost înregistrată atât în segmentul de retail cât și cel corporate, ING clasându-se pe locul al doilea pe piața creditelor sindicalizate. Creditarea IMM-urilor a avut cea mai semnificativă creștere, de 77% comparativ cu 2014.

CUM SE ÎMPACĂ DIGITALIZAREA BANCARĂ CU DEZVOLTAREA ÎN ZONELE RURALE

Creditele în monedă națională au ajuns la 8,6 miliarde de lei, înregistrând, astfel, o creștere de 60% față de anul precedent.

Creditarea pentru persoane fizice a reprezentat 46% din total, iar restul de 54% a revenit companiilor.

„Cred că cea mai mare realizare a ING în 2015 este creşterea creditării, atât pentru companii, cât şi pentru persoane fizice. Am crescut substanţial finanţarea noastră pentru IMM-uri şi am făcut progrese în domeniul digitalizării reducând costurile de tranzacţionare”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.

ING BANK, FĂRĂ EMOȚII NEGATIVE

Depozitele atrase de la clienţi au ajuns la 18,55 miliarde lei, cu 29% mai mult față de anul precedent. Cota de piaţă pe depozite se plasează la 6,9%, în comparaţie cu 6% la finele anului 2014.

Persoanele fizice au plasat 63% din fonduri, iar companiile au avut depozite reprezentând 37% din portofoliu.

ING Bank România a atras în 2015 96.000 de clienţi individuali activi, astfel că portofoliul total însumează 866.000 de clienţi.

VEZI ȘI: STRATEGII DIN VIITOR

Costurile totale au crescut la 575 milioane de lei în 2015, cu 9% mai mult comparativ cu anul precedent, ca urmare a creșterii activității, investițiilor în dezvoltarea infrastructurii IT și aplicații business, costurilor de reglementare și noii angajați. În același timp, costul de risc a a scăzut la 55 milioane de lei în 2015, de la 60 de milioane în anul anterior.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii