
În schimb, profitul net a ajuns la 193 de milioane de lei, ca urmare a rezultatelor foarte bune de business.
Veniturile băncii cu capital olandez au crescut cu 32%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, până la 425 de milioane de lei.
Costurile operaționale au ajuns la 206 milioane de lei, mai mari cu 17%, față de aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a schimbărilor aduse modelului operațional anunțat la începutul acestui an, dar și investițiilor în infrastructura IT și aplicațiilor de business, a cheltuielilor cu noii angajați și a costurilor de reglementare.
„Măsuri precum politicile de risc îmbunătățite din ultimii ani coroborate cu reversarea provizioanelor pentru anumiți clienți au dus la o scădere a costurilor de risc cu 82%, ajungând la 5 milioane de lei, la finalul lunii martie 2018”, au anunțat reprezentanții ING România.
Portofoliul de credite al băncii a ajuns la 21,4 miliarde de lei, la finalul lunii martie 2018, mai mare cu 16% față de-acum 12 luni, acoperind o cotă de piață de 8,9%, o creștere de 0,9 puncte procentuale față de martie 2017.
„Portofoliul este în continuare echilibrat între Corporate și Retail, cu ponderi de 42% versus 58%. Segmentul de retail a înregistrat o creștere de 13% în împrumuturile noi acordate persoanelor fizice, cu o creștere remarcabilă pe segmentul creditelor ipotecare noi, cu 35%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Împrumuturile pentru IMM-uri a crescut cu 24%, ajungând la 5 miliarde de lei”, au subliniat reprezentanții băncii.
Clienții ING au făcut depozite în valoare de 27,9 miliarde de lei, cu 21% mai mari, față de aceeași perioadă a anului trecut, astfel că a ajuns la o cotă de piață de 8,5%.
Creșterea creditării pentru IMM-uri a continuat și în primul trimestru, influențată de o evoluție pozitivă de 28% pe segmentul clienților mici.
Iar divizia de Wholesale Banking, care recent a redevenit participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București, a semnat deja contracte de creditare. În luna martie, ING a semnat cu CTPark primul credit pe sectorul real estate, cu scopul de a finanța un proiect verde sustenabil. Un alt contract de impact este cel semnat cu Rompetrol Group, parte dintr-o creditare sindicalizată oferită alături de BCR, Raiffeisen si UniCredit.
Rata creditelor neperformante a scăzut, ajungând, la finalul primului trimestru, la 3,1%, cu 0,6 puncte procentuale mai puțin decât la aceeași dată a anului trecut.
În total, banca a ajuns la volume de business mai mari cu 7 miliarde de lei, luând în calcul produsele de creditare și depozitele alese de clienți ING.
Pe parcursul ultimului an, ING Bank a atras 150.000 de noi clienți, o creștere pe toate liniile de business. La finalul lui martie 2018, ING a raportat 623.500 de utilizatori ai ING Home’Bank, o evoluție de doar 25 de puncte procentuale de bază, față de aceeași perioadă a anului trecut, care s-au logat de puțin peste 9 milioane de ori, dintre care în 72% din cazuri de pe dispozitive mobile.
Clienții au tranzacționat de 2,42 de milioane de ori mai mult, o creștere de 31% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, 50% dintre tranzacții fiind făcute de pe dispozitive mobile.
„Clienții nu ar trebui să-și consume timpul cu drumuri la bancă pentru fiecare operațiune, ci au nevoie de instrumentele potrivite pentru a-și gestiona banii singuri, așa cum consideră necesar. Valoarea adăugată vine tocmai din relația umană extrem de necesară pentru produse mai complexe din portofoliu. Considerăm că produsele online și capacitatea de a le oferi clienților servicii instant, sigure și accesibile vor deveni experiențe cotidiene uzuale în viitorul apropiat, dar avem acum posibilitatea și timpul necesar să le dezvoltăm, împreună cu clienții noștri. Acesta este modul în care un furnizor de servicii, din domeniul bancar sau oricare altă industrie, poate să rămână relevant în viața de zi cu zi a clienților săi”, a declarat Michal Szczurek, CEO al ING Bank România.
ING Business, platforma digitală dedicată companiile antreprenoriale, care a fost lansată la începutul acestui an, va deveni progresiv disponibilă clienților, oferindu-le acces la trei tipuri de acțiuni: tranzacționare, self-service și un nou canal de comunicare directă și personalizată cu banca. Prin această platformă, clienții IMM și Mid-Corporate vor avea la dispoziție toate produsele și serviciile bancare pe prima platformă omni-channel (desktop, tabletă, smartphone, smartwatch), complet personalizabilă în funcție de rolul utilizatorului în companie.
În zona de Retail, ING Card Complet a crescut cu 24% portofoliul de consumatori care își încasează veniturile la ING.
În categoria microfirmelor, majorarea numărului de clienți a fost de 71%, datorită ING Business Credit Card lansat la finalului anului trecut, prin care start-up-urile pot obține o linie de credit instant în orice ING Office, dar și ca rezultat al platformei de internet integrată în ING Home’Bank.
La nivel global, ING Group și-a crescut numărul de consumatori cu 400.000, în primul trimestru, ajungând la 37,8 milioane. Rezultatele nete ale primului trimestru ale ING sunt de 1,22 de miliarde de euro, creștere de 5%, față de aceeași perioadă a anului trecut, și de 20,6%, față de cei raportați în trimestrul al patrulea al anului trecut.