Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Profil de carieră: Cum gândește un Country-Manager?

Loredana_Guzgan_-_Poza_Profil.jpg
Imaginația marilor companii din zilele noastre este evidentă nu doar prin inovații și campanii ingenioase, ci și prin multitudinea de titulaturi și grade ierarhice, cu denumiri adesea ermetice pentru „neinițiați”. În fiecare număr al revistei, aducem în față un personaj-cheie din lumea luxului și a afacerilor de top, pe care-l provocăm să vorbească despre sine prin prisma... fișei de post.

Care au fost treptele de urmat până la postul de Country Manager Roberto Bravo?

Mi-a plăcut întotdeauna să am banii mei şi atunci m-am angajat imediat ce am terminat facultatea. Cariera mea a început în Turcia, unde am lucrat opt ani la compania  Veritas. Am pornit mai întâi ca simplu angajat şi apoi, treptat, am ocupat diverse posturi, ajungând director de vânzări. Am iubit compania pentru care am lucrat înainte, fiecare zi acolo a fost specială și mi-a adus o plăcere imensă, însă pentru rolul pe care partenerul meu mi l-a oferit cu multă generozitate şi încredere se pare că m-am pregătit toata viaţa. Experienţa de zece de ani în multinaţională imi foloseşte în fiecare secundă, de la negocierile cu furnizorii până la achiziţionarea produselor pentru magazinele noastre. Toata experienţa mea profesională gravitează in jurul Turciei.

Care sunt principalele trei atribuții ale unui Country-Manager?

Unul dintre cele mai importante atribuţii și obiective este de a avea o echipă bună la birou, în caz contrar te poţi trezi cu o mulţime de sarcini de rezolvat, care nu ar trebui în mod normal să fie făcute de tine. Managementul înseamna să iei decizii şi să ai timpul necesar pentru a o face.  Apoi  serviciul de relaţii cu clienţii – tot ce se numește customer experience – este următorul factor esențial ce poate face diferenţa între eşec şi succes. Mai mult decât politica de preţuri, promoţiile, marketin­gul sau publicitatea.

Activăm într-o piaţă complicată şi  atitudinea faţă de clienţi, relaţia cu clienţii, tot ce înseamnă customer experience, face diferenţa. A treia atribuţie importantă este promovarea creativă a business-ului. Competiţia e puternică, iar companiile trebuie să fie mai inteligente ca până acum, să comunice altfel.

Care a fost cea mai complicată situație de gestionat, până acum, în postura de Country-Manager?

Cea mai complicată situaţie a fost când a trebuit sa renunţ la câţiva oameni din echipă. Mi-am dat seama ca nu erau oamenii potriviţi şi am fost nevoită să iau această decizie. Nu oamenii sunt bunul cel mai de preţ, ci oamenii potriviţi.

Cum arată programul de lucru, într-o zi obișnuită?

Este greu de făcut o medie a orelor petrecute efectiv la birou dar, indiferent de ora la care plec de acasă, ziua se termină în jurul orei 22. Casa este pentru dormit, iar eu imi iau energia din afara casei. Încep dimineaţa la ora opt şi programul se termină seara, atunci cand termin tot ce mi-am propus sa realizez in ziua respectivă. Indiferent de agenda dintr-o zi, cafeaua o beau citind presa, verificând contul de Facebook si emailurile.

Cred că majoritatea oamenilor care au o afacere de condus sau o slujbă într-un birou îşi încep ziua de lucru în acelaşi fel. Dimineața este, de obicei, mai relaxată decât după-amiaza: vorbesc cu oamenii, mă uit pe agenda pe care mi-o fac seara. Pot să am o teleconferinţă cu colegii din Turcia sau cu cei din Italia, apoi urmează întâlnirile, programate sau neprogramate. Scopul meu este sa am întâlniri eficiente, nu întâlniri lungi, şi nu stabilesc o limită de timp, ci un obiectiv clar definit.

Ce face diferența între „bun“ și „excelent“, când vorbim despre performanța unui Country-Manager?

„Bun“ poate fi oricine. „Excelent“ poate fi doar cel care se implică zilnic, trup şi suflet.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii