FacebookTwitterLinkedIn

Astăzi, în calitate de general manager al Business Travel Turism, Dobrescu se bazează foarte mult pe un mediu de afaceri solid în care să-și ducă afacerea mai departe. A fondat prima agenție de turism din România dedicată segmentului corporate după 1990, o perioadă pe care o caracterizează ca fiind una extrem de activă, plină de provocări și împliniri profesionale, dar și cu oportunități ratate.

A început afacerea cu o investiție minimă: 300 de dolari pe lună pentru chiria spațiului și aproximativ 2.000 dolari pentru echipamente. Modelul antreprenorial l-a ales încă din copilărie. Este vorba despre bunicul său, austriac de origine, care a avut două mici ateliere de sifoane și un brevet de invenție în domeniu.

Derulând, când a pus bazele firmei, în 1992, nu și-a imaginat chiar întocmai ceea ce urma să însemne acest business. Era ”disciplinată și hotărâtă să pună la bătaie toate resursele” pentru a-l crește. Cu alte cuvinte, nu a sărit etape și nici nu a crescut peste noapte. ”Totul s-a întamplat organic, natural”, mărturisește astăzi antreprenoarea. Un ritm care i-a dus un rulaj de 21 de milioane de euro anul trecut.

”În afaceri este esențial să ai alături o echipă de oameni competenți și adaptabili, capabili să evolueze” – acesta este cel mai important lucru pe care l-a învățat în primii ani de antreprenoriat. Iar mulți dintre colegii cu care a început afacerea au trecut de la activitatea de emitere a biletelor de avion la o activitate complexă, de organizare și coordonare de evenimente corporate.

Și a mai învățat că este important să-ți asumi riscuri în business, deoarece numai astfel poți avea succes pe termen lung. ”În 2007, când ne-am direcționat spre piața evenimentelor, am văzut oportunitatea de a ne repoziționa și am urmat-o, cu toate că eram conștienți de riscuri”, detaliază Paula Dobrescu.

Primul client a fost Banca Mondială, care a atras și alți clienți mari din foarte multe domenii. ”De la început, dincolo de performanța financiară materializată în cifre, beneficiul a fost imediat și important: oportunitatea de a relaționa, de a cunoaște oameni”, adaugă antreprenoarea.

În sine, inițierea și derularea unei afaceri presupune riscuri considerabile, în mod special într-un context economic și social în continuă transformare. Iar asumarea responsabilității și efortul continuu pot aduce satisfacții, dar și frustrări. Paula Dobrescu este de părere că, în anumite circumstanțe, frustrarea legată de mediul de afaceri poate reprezenta un risc major pentru a-ți susține deciziile și a continua businessul.

Mai departe, antreprenoarea își dorește ”să acționeze într-o economie bazată pe investiții și pe cunoaștere”, cu predictibilitate și viziune, care să-i aducă satisfacții pe termen lung.

Astăzi, statisticile arată că piața de business travel din România nu a ajuns încă la maturitate. De altfel, un studiu al markete.ro demonstrează că grosul veniturilor din turism, pe incoming, vin din ceea ce se încadrează în industria de evenimente. Practic, datorită segmentului M.I.C.E. (Meetings Incentives Conventions Exhibitions), bugetul mediu alocat pe zi per noapte de cazare va creşte cu aproximativ 20%, în timp ce durata medie de şedere va merge spre douazile. Totodată, M.I.C.E. asigură peste 50% din încasările totale din turism ale României.