Cautare




, Contributor

IT |
|

Producătorul american de software PTC: ,,România este o pepinieră de valori”

John_Stuart.JPG
Cu o istorie de aproape 30 de ani în industria IT, producătorul american de software PTC își făcea intrarea pe piața din România la sfârșitul anului 2008, după ,,o îndelungă prospectare a mai multor zone”. De ce au ales această piață și cum vede șeful companiei evoluția domeniului IT&C în România?

,,Dorind să deschidem un birou în Europa de Est, ca parte a strategiei noastre globale, după o îndelungă prospectare a mai multor zone, am decis că România este cel mai potrivit loc. Am analizat cinci-șase țări din această regiune, urmărind îndeplinirea unor criterii precum stabilitatea mediului de business (nivelul taxelor, set-up facil), accesul la oameni talentați și educați, costul forței de muncă, apropierea față de clienții europeni, calitatea forței de muncă. România este o pepinieră de valori, cu oameni care vorbesc lejer una-douălimbi străine, sunt dedicați, prestează servicii la un nivel ridicat. Foarte important este și faptul că este o țară din Uniunea Europeană”, a explicat John Stuart, country manager PTC Romania, pentru Forbes.ro.

Primele investiții pe care le-au făcut în piața locala au fost în găsirea unor experți care să îi ajute în dezvoltarea businessului pe plan local. Au în prezent circa 104 angajați, dar au anunțat că echipa ar putea acrește în acest an cu încă cel puțin 20 de specialiști.

,,Încă din 2008, de la început, investiția noastră principală a fost în oameni. Am căutat resurse talentate, cu experiență, care au ajutat business-ul să crească. Vom investi în extinderea echipei, putând chiar dubla numărul angajaților în următorii ani”, a mai spus John Stuart.

Strategia de dezvoltare a grupului, în cei aproape 30 de ani de activitate a fost achiziția altor companii mai mici, pe baza carora să își extindă linia de servicii. Astfel că, la nivel de grup, PTC a ajuns să aibă peste 6.000 de angajați în cele 30 de țări în care activează compania și un număr de circa 27.000 de clienți, o mare parte dintre aceștia din industria auto.

În România compania americană deține un centru de suport și vinde prin intermediul a diferiți parteneri soluții tehnologice ,,ce au revoluționat modul în care se creează produsele”, susține reprezentantul PTC, iar printre principalii clienți din piața locală se numără: Lufkin Industries, Makita, Faist Mekatronic, Emerson, Continental Automotive Romania, Elba SA Timișoara sau Doosan IMGB București.

Despre piață românească de IT&C John Stuart afirmă că este în continuă creștere. ,,Simplul fapt că marile companii precum HP, Oracle, Microsoft, IBM au investit și investesc aici este un semn pozitiv care confirmă că există potențial, precum și forță de muncă talentată care susține această dezvoltare”, declară șeful PTC Romania.

Cât despre  evoluția tehnologiei el este convins că foarte multe companii continua să parieze pe zona de Cloud Computing, iar în partea de producție, cea mai mare evoluție o vor înregistra produsele smart&connected.

PTC a încheiat anul fiscal 2013 cu o cifră de 1,3 miliarde de dolari, iar business-ul din Europa reprezintă aproximativ 40% din cifra totală, ceea ce înseamnă 500 milioane de dolari.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii