Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Producătorii de bere au consumat publicitate TV cu 14,8% mai puțin decât anul trecut

bere.jpg
În perioada 1 ianuarie – 5 iunie 2013, volumul de publicitate TV al celor cinci mari producători de bere din România este mai mic cu 14,8% față de aceeași perioadă a anului trecut. Campaniile de promovare derulate de Heineken România au obținut cea mai mare vizibilitate pe televiziune.

Volumul total de publicitate TV consumat de principalii producători de bere din România – Heineken, Ursus Breweries, Bergenbier S.A., United Romanian Breweries Bereprod (URBB) și Romaqua Group Borsec – a fost de 28.161 de puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în intervalul 1 ianuarie – 5 iunie a.c. Bugetul este mai mic cu 14,8% față de cel din 2012. (Pe baza punctelor de audiență – GRP’30, clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.)

Cel mai mare consumator de publicitate TV a fost producătorul Heineken România, cu 12.386 GRP’30pe targetul comercial. Expunerea brandurilor sale este cu 30% mai mică decât în perioada amintită a anului 2012.

Al doilea marea investititor în publicitatea TV din categoria berilor a fost compania Bergenbier S.A., cu 6.776 GRP’30 pe targetul comercial. Volumul se situează la nivelul anului trecut (o creștere de 3,4%).

Reclamele comandate de producătorul Ursus Breweries au obținut 5.612 GRP’30pe targetul comecial, cu 3% mai mult decât în 2012.

Expunerea pe televiziune a campaniilor derulate de URBB a crescut 14,3% în acest an, ajungând la 2.890.5 GRP’30 pe segmental comercial.

La rândul său, Romaqua Group Borsec a acumulat pentru brandul său de bere Albacher un volum de audiență de1.315 GRP’30 pe targetul comercial, mai redus cu 39,2%.

Comparația lună cu lună a consumului de publicitate TV pentru brandurile de bere arată că, în acest an, producătorii au „stat la cutie” în primele patru luni ale anului pentru a se dezlănțui în mai și iunie, pentru promovarea noilor sub-branduri „răcoritoare” (cu lămâie, cu limonadă, etc).

Astfel, în ianuarie 2013 berarii au înregistrat un consum „istoric” de publicitate TV: doar 569 GRP’30, mai mic cu 84,5% față de ianuarie 2012. În februarie, consumul a crescut la 2.343,1 GRP’30, dar a fost mai redus cu 48,5% față de aceeași lună a anului 2012. Campaniile au fost rare și datorită sezonalității.

În martie, reclamele la bere au adunat 4.618,7 GRP’30, la nivelul aceleiași lunii din 2012 (-3,4%). În aprilie, reclamele berilor au continuat să „înghețe”: 6.875,2 GRP’30, cu 20,3% mai puțin decât în aprilie anul trecut.

Abia în luna mai a început ofensiva pe micile ecrane: 10.450,8 puncte de audiență pe targetul comercial. A fost prima lună din acest an în care volumul de publicitate TV l-a depășit pe cel din luna mai 2012 (7,8%).

În prima săptămână a lunii iunie, bugetul de publicitate a fost de 3.038 GRP’30, cu 76,8% mai mare decât aceeași perioadă a anului 2012. Această creștere explozivă din prima săptămână a lunii iunie pare să anunțe o vară fierbinte în comunicare berilor pe TV.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii