FacebookTwitterLinkedIn

În general, în luna ianuarie se înregistrează cel mai mare consum de televiziune din timpul anului din cauza condițiilor meteorologice (sezonalitatea). Dar în ianuarie 2017, ninsorile masive, viscolul din sudul țării și tensiunile social-politice generate de Ordonanța privind modificările din Codul penal și Codul de procedură au crescut interesul românilor mai cu seamă pentru televiziunile de știri.

Pro TV, liderul pieței de televiziune, a înregistrat în ianuarie, la nivel național, o medie de 917.000 telespectatori pe minut (toată ziua), în creștere cu 111.000 față de luna decembrie 2016, conform măsurătorilor Kantar Media (copyright: ARMADATA).

Antena 1, televiziune aflată pe locul doi din topul general, a pierdut 26.000 de persoane, ajungând la un rating mediu de 630.000 de telespectatori pe minut (toată ziua).

Televiziunile de știri au câștigat audiență în această lună: România TV (+61.000 de persoane față de decembrie 2016), Antena 3 (38.000), B1 TV (15.000), Realitatea TV (14.000) și Digi24 (8.000).

România TV, controlată de dispărutul Sebastian Ghiță, este a patra televiziune la nivel național, după Pro TV, Antena 1 și Kanal D, cu o medie de 373.000 de telespectatori pe minut (toată ziua).

De remarcat este faptul că Realitatea TV a revenit în TOP 15 televiziuni la nivel național, cu o medie de 74.000 de persoane pe minut (toată ziua).

Digi24 nu a reușit în această lună să intre în TOP 15, având o medie de 65.000 de persoane pe minut (toată ziua), ocupând locul 18 din 58 de stații prezente în sondajele Kantar Media.

Principalele televiziuni care au obținut creșteri de audiență față de decembrie 2016: Kanal D (+25.000 telespectatori), Prima TV (8.000), TVR 1 (4.000), Antena Stars (7.000), Pro Cinema (18.000) și Acasă TV (8.000).

Televiziuni care au suferit pierderi de audiență: Național TV (-4.000), Disney Channel (-3.000) și ETNO TV (-9.000).