FacebookTwitterLinkedIn

Cele 60 de televiziuni, cuprinse în monitorizările Kantar Media, au livrat în primele șase luni ale acestui an circa 958.134 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Pe baza punctelor de audiență obținute de reclamele difuzate (Gross Rating Points – GRP), clienții cumpără timpi de publicitate la televiziuni. Volumul din primul semestru al acestui an este mai mare cu 6,1% față de cel din 2013.

Bugetul Pro TV n-a suferit în această perioadă, deși noua echipă de conducere a entității din România a operat numeroase schimbări în companie. Volumul de audiență livrat de Pro TV a fost de 212.548 GRP’30 pe targetul comercial, cu 7,2% mai mare decât în primul semestru al anului 2013.

Și Antena 1 a cunoscut o creștere de audiență pentru publicitate difuzată de 7 puncte procentuale față de anul trecut. Astfel, Antena 1 a livrat 200.063 GRP’30 pe targetul comercial.

La mare distanță de cei doi rivali se află Kanal D, cu 90.766 GRP’30 pe targetul comercial. Bugetul său de audiență este mai mic cu 5,6% față de primul semestru al anului 2013. Prima TV a furnizat un volum de 49.067 puncte de audiență, cu 7% mai mare decât în 2013. Acasă TV și-a menținut bugetul de anul trecut (42.671), cu o scădere de 0,5 puncte procentuale.

Canalul de știri Antena 3 a livrat 38.766 puncte de audiență, în scădere cu 9,3% față de primele șase luni din 2013. Național TV a crescut cu 9,8 procente (30.608 puncte de audiență).

Dar cea mai mare creștere procentuală din top 10 a înregistrat-o Antena Stars (55,3%), care a depășit în volum pe România TV, Realitatea TV, B1 TV și TVR 1. Să mai amintim că și televiziunile de știri au cunoscut creșteri de audiență: România TV (23,8%), Realitatea TV (23,8%) și B1 TV (16,7%).

Cele zece televiziuni din fruntea topului publicitatății au livrat un volum total de audiență mai mare cu 6% față de 2013.

Dintre cele 60 de televiziuni monitorizate, în primele șase luni ale anului, 21 au suferit pierderi de audiență. La acest capitol să notăm pierderile suferite de ETNO TV (44,6%), Disney Channel (-43%), Cartoon Network (-45,6%) și Animal Planet (-39,6%).