Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Pro TV și Antena 1 au „băut” cele mai mari „butoaie” de publicitate la bere

Volumul de audiență livrat de televiziuni pentru campaniile de publicitate la mărcile de bere a crescut cu 6,2% în perioada 1 ianuarie – 31 august 2015 față de același interval al anului trecut. Cele mai căutate televiziuni pentru promovarea berilor au fost Pro TV și Antena 1.
bere televiziune

În primele 8 luni ale acestui an, volumul total de audiență TV obținut de reclamele pentru bere a fost de  82.719 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în creștere cu 6,2% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pe baza punctelor de audiență obținute de campaniile publicitare pe TV (Gross Rating Point – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.

Pro TV a fost televiziunea care a furnizat producătorilor de bere, care au investit în publicitatea TV, cel mai mare număr de puncte de audiență: 26.632 GRP’30 pe targetul comercial. Volumul este mai mare cu 20% față de aceeași perioadă a anului 2014.

VEZI TELEVIZIUNILE CU CELE MAI MARI AUDIENȚE LA NIVEL URBAN – AUGUST 2015!

Antena 1 a livrat pentru reclamele la bere un volum de 18.584 GRP’30 target comercial, în creștere cu 4,6% față de primele opt luni din 2014.

În fapt, Pro TV și Antena 1 se detașează de restul pieței TV în planurile de media ale berarilor. Pe locul trei în topul volumelor atrase de la producătorii de bere se află Prima TV cu un buget de 6.112 puncte de audiență (target comercial). Această televiziune, deși a pierdut rating în ultimul an, are un public dinamic și tânăr, atractiv pentru berari. Totuși, Prima TV are un volum de audiență mai mic de 4 ori față de Pro TV și de 3 ori față de Antena 1.

Antena 3 este canalul de știri cu cel mai mare volum de publicitate pentru bere: 3.069 GRP’30 target comercial. A avut o creștere de buget de 31,5% față de 2014.

O performanță în publicitatea la bere a realizat-o History Channel, televiziune tematică, care s-a plasat pe a cincea poziție a topului, cu un volum de 2.651 GRP’30 target comercial, în creștere cu 20,1%. History Channel se plasează înaintea multor televiziuni generaliste sau de știri.

Sport.ro, televiziunea de sport aparținând grupului american CME (Pro TV), a beneficiat de forța de vânzări a grupului și de profilul publicului său masculin, livrând 2.254 puncte de audiență (creștere de 15,6%).

VEZI OPINIA LUI CĂLIN CLEJ (PEPSICO) DESPRE CRIZA ECONOMICĂ!

Kanal D a suferit o pierdere de audiență pe segmentul berii (-26,8%). Național TV, televiziune aparținând fraților Ioan și Viorel Micula (European Food), a fost un suport bun pentru campaniile agresive ale mărcilor Burger și Servus. Creșterea volumului de audiență a fost de 122,6%.

Printre marile televiziuni care au suferit pierderi de audiență în campaniile pentru bere se numără: TVR 1 (-20%), România TV (-16%), Realitatea TV (-26,6%) și TVR 2 (-22,5%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii