Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Pro TV S.A. și Intact Media Group dețin 60% din piața de publicitate TV

Companiile Pro TV S.A. (șase televiziuni) și Intact Media Group (cinci televiziuni) dețin 32%, respectiv 28,1% din volumul total de audiență livrat de piața TV către clienții publicitari, în primele trei luni ale anului 2015.
televiziune_1.jpg

Cele două entitați rivale au avut o cotă de piață totală de 60% din bugetul de publicitate TV consumat în primul trimestru al acestui an. Asta înseamnă că 11 televiziuni aparținând celor doi operatori controlează mai bine de jumătate din piață.

Concurența puternică dintre cele două trusturi nu conduce, din fericire, la crearea unei situații de monopol. Clienții publicitari au de unde să aleagă pentru a-și derula campaniile publicitare TV.

Cel de-al treilea jucător, televiziunea Kanal D, care evoluează fără a avea parte de un grup TV pe piața românească, reușește să dețină 11% din volumul total de publicitate.

Cotele de piață au fost calculate pe baza punctelor de audiență pe care fiecare televiziune le-a livrat în perioada 1 ianuarie – 31 martie a.c. (Gross Rating Point – GRP’30), pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani).

Revenind la Pro TV S.A. și Intact Media Group, se remarcă faptul că în top 10 televiziuni cu cele mai mari volume de audiență, se află șase stații care apațin celor două grupuri dominante: trei de la Pro TV S.A. (Pro TV, Acasă și Pro Cinema) și trei de la Intact Media Group (Antena 1, Antena 3, Antena Stars). Niciuna dintre acestea n-a suferit scăderi ale bugetelor de audiență față de aceeași perioadă a anului trecut.

Societatea Română de Televiziune, prin canalele TVR 1 și TVR 2, deține o cotă de piață de doar 1,5%, sub cea a grupului american Sony Pictures Television (SPT), care operează AXN, AXN White și AXN Black. Trebuie precizat că timpul de publicitate stabilit prin Legea Audiovizualului la TVR 1 și TVR 2 este de 8 minute pe oră față de 12 minute la teeleviziunile private. Dar volumul de publicitate la TVR 2 a scăzut cu 38,2%, plasând această televiziune pe locul 33 din 60 de televiziune.

Citește și Topul investitorilor în publicitatea TV – trimestul I 2015.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii