În primele șase luni ale acestui an, ziarele și revistele au inserat 44.599 de machete publicitare, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Volumul brut de publicitate s-a ridicat la 63 milioane de euro (calculat la tarifele- listă).
Ambele cifre sunt inferioare celor din aceeași perioadă a anului 2012: scădere de 17,8%, respectiv de 25,6%. În total, BRAT a monitorizat 222 de publicații naționale și locale.
Cel mai mare investitor în publicitate din print a fost Orange, cu 456 de inserții, reprezentând 1,9 milioane de euro (rate card). Cel de-al doilea consumator a fost L’Oreal, cu 367 de inserții, în valoare brută de 1,77 milioane euro (rate card).
Alți clienți publicitari importanți pentru presa scrisă, în primul semestrul al acestui an: Vodafone (309 inserții, 1,54 milioane euro – rate card), Procter&Gamble (361 inserții, 1,5 milioane euro – rate card), Beiersdorf (282 inserții, 1,02 milioane euro – rate card) și Alevia (553 inserții, 984.099 euro – rate card).