Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Printul la 6 luni: numărul de machete publicitare a scăzut cu 17,8%

print.jpg
Numărul de machete publicitare apărute în presa scrisă, în primele șase luni ale acestui an, este mai mic cu 17,8% față de cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut. Volumul brut de publicitate, calculat la rate card, s-a redus cu 25,6%. Orange este cel mai mare investitor în publicitatea pentru print.

În primele șase luni ale acestui an, ziarele și revistele au inserat 44.599 de machete publicitare, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Volumul brut de publicitate s-a ridicat la 63 milioane de euro (calculat la tarifele- listă).

Ambele cifre sunt inferioare celor din aceeași perioadă a anului 2012: scădere de 17,8%, respectiv de 25,6%. În total, BRAT a monitorizat 222 de publicații naționale și locale.

Cel mai mare investitor în publicitate din print a fost Orange, cu 456 de inserții, reprezentând 1,9 milioane de euro (rate card). Cel de-al doilea consumator a fost L’Oreal, cu 367 de inserții, în valoare brută de 1,77 milioane euro (rate card).

Alți clienți publicitari importanți pentru presa scrisă, în primul semestrul al acestui an: Vodafone (309 inserții, 1,54 milioane euro – rate card), Procter&Gamble (361 inserții, 1,5 milioane euro – rate card), Beiersdorf  (282 inserții, 1,02 milioane euro – rate card) și Alevia (553 inserții, 984.099 euro – rate card).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii