Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Primul SUV Jaguar

Trebuie să vă mărturisesc ceva și îmi este greu: nu-mi plac SUV-urile! Nu vorbesc aici de design, de dotări, motoare sau alte caracteristici, ci, pur și simplu, nu reușesc să le încadrez într-o categorie anume, să le văd sportivitatea și utilitatea, să mă las cucerit de ele. Întotdeauna am considerat că sunt  poziționate între mașinile de familie spațioase și cele de teren accidentat cu pedigri. Asta până acum…
SKY_2273x

Britanicii de la Jaguar erau, până acum, printre ultimii producători auto care nu aveau în portofoliu un Sport Utility Vehicle, cu toate că prezentau toate atuurile pentru a face unul: mașini sportive, limuzine luxoase și spațioase, dar și o istorie de modele care au devenit legendare. Primul lor SUV compact este noul E-PACE, un model cu design inspirat din sportivul F-TYPE, cu o grilă specifică Jaguar, siluetă atletică și elemente laterale robuste, detalii care m-au cucerit pe loc atunci când l-am întâlnit.

Am vrut să văd dacă timp de un weekend îmi va schimba părerea și mă va face să privesc altfel această categorie. Dacă la exterior era deja stabilită legătura, urma să-l supun și la câteva teste pentru a-i vedea și utilitatea. L-am sunat pe prietenul meu Bogdan, aveam nevoie de cineva care să o conducă în timp ce făcem pozele, să ne sfătuim unde putem testa un SUV. Eu aveam de gând să rămân cu el în oraș, să îl folosesc ca pe o mașină normală și până luni să trag concluziile. Dar nu, Bogdan, pasionat de snowboard, mi-a propus să mergem până găsim zăpadă și acolo să vedem de ce e în stare E-PACE. Zis și făcut!

Ne-am pus la drum sâmbătă dimineața, am luat autostrada A3 „la pas”, unde am văzut cât de bine se așază la drum, ce consum poate să scoată, cât de silențioasă e la viteze mari. Aici am început să uit că mă aflu într-un SUV și să mă bucur de peisaj și de asfaltul uscat. Lucru care nu a ținut foarte mult, pentru că noi plecasem în căutarea zăpezii. Ajunși la Sinaia, am hotărât să ne abatem de la drum și să urcăm spre Parcul Natural Bucegi ca să testăm și sportivitatea mașinii. Am găsit serpentinele pe care le căutam și am început să „torturăm” cauciucurile, să ducem la limită puterea motorului și să folosim câte trepte de viteză dorim din cutia cu nouă rapoarte. Totul a decurs fără cusur. Dacă își dovedea și abilitățile de off-road, atunci deveneam prieteni foarte apropiați.

Încet-încet, zăpada își făcea simțită prezența și, cu cât urcam mai mult, drumul devenea mai alunecos, dar și Jaguarul nostru devenea mai „atent”, corectând micile derapaje foarte precis și păstrând o trasă ideală pentru un condus sportiv. Am ajuns la Lacul Bolboci, unde, cuceriți de împrejurimi, am lăsat mașina să curgă pe serpentine. Am trecut prin Cheile Tătarului și Padina, dar parcă ceva nu ne mulțumea, ne trebuia un drum mai greu, mai periculos. Așa că am făcut cale întoarsă și, la sugestia lui Bogdan, ne-am îndreptat către Șaua Lăptici.

Un drum extraordinar de frumos, cu zone foarte abrupte și înguste, multă zăpadă și foarte puțin circulat. Așa că am trecut la a treia parte a testului, cel off-road. Fiind o șa, drumul avea în stânga și în dreapta lui zone unde puteai scufunda roțile în zăpadă și face chiar câteva drifturi. Electronica a funcționat perfect la plecarea de pe loc, lăsându-ne să punem putere la roți, iar când derapam lateral ne corecta subtil, astfel încât să ne lase să ne distrăm, dar să fim și în siguranță. L-am lăsat pe Bogdan să conducă, pentru că rostul meu era să fac poze, l-am rugat să se îndepărteze de mine, să întoarcă mașina pentru a putea prinde o imagine din față. Mi-am montat obiectivul 70-200 de mm, am pus aparatul al ochi și atunci s-a produs magia. Așa cum îmi place să văd lucrurile prin obiectivul foto, mi-am dat seama în acel moment că o să mai dau o șansă SUV-urilor. Contrastul dintre E-Pace-ul de culoare roșie și zăpada de un alb imaculat și abia bătătorită m-a făcut să-mi doresc ca acel moment să-mi rămână întipărit în memorie. Ceea ce s-a și întâmplat. Am surprins o mașină elegantă, agilă și sportivă în mediul ei natural, așa cum îi stă bine unui SUV.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii