Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Telecom |
|

Primul bilanț UPC după separarea operațiunilor în vederea vânzării către Vodafone

UPC a terminat prima jumătate a anului cu 931.600 abonați la distribuția TV prin cablu, dintre care 685.800 în digital și 245.800 în analogic, raportul la șase luni al companiei separând în premieră distribuția TV prin satelit de cea de cablu, având în vedere preconizata vânzare a operațiunilor de cablu din România, Ungaria, Cehia și Germania către Vodafone, informează Media Expres. Împreună cu satelitul, UPC raporta în mod obișnuit peste un milion de abonați la distribuția TV din România.
Sediul UPC_2

În trimestrul al doilea față de primul trimestru din 2018, UPC România a pierdut 3.500 de abonați la cifra totală de distribuție TV, în condițiile în care a pierdut 9.100 de abonați în analogic și a cîștigat doar 5.600 de abonați noi la serviciile modernizate digital, notează Media Expres.
La jumătatea anului 2018, UPC România avea 589.800 abonați la internet prin cablu și 557.300 abonați la serviciile de telefonie fixă. Numărul de abonați la internet a crescut cu 2.600 și la telefonie fixă cu 9.500 în al doilea trimestru din 2018.

După acordul cu Vodafone, rezultatele financiare ale UPC în România la jumătatea anului 2018 nu au mai fost raportate separat, ci împreună cu rețelele din Ungaria și Cehia, piețe care luate împreună au adus venituri totale de 164,8 milioane de dolari, față de 170,3 milioane la 31 martie 2018.

UPC România avea venituri de 50,3 milioane de dolari la finalul trimestrului I din 2018.

În urma acordului cu Vodafone de vânzare a rețelelor din Germania, România, Ungaria și Cehia, de la 9 mai 2018, raportul Liberty Global de la jumătatea anului menționează printre altele că există diferite clauze de anulare a vânzării aflate atât la dispoziția UPC, cât și Vodafone, inclusiv anularea tranzacției dacă aceasta nu s-a încheiat până la 9 noiembrie 2019, sau până la 9 mai 2020 în anumite circumstanțe.

BUGETELE DE PUBLICITATE LA TELEVIZIUNILE DE FILME ȘI SERIALE

Dacă vânzarea către Vodafone nu este aprobată de autoritățile antitrust, Vodafone va plăti către UPC o compensație de 250 milioane de euro (aproximativ 291,9 milioane de dolari). Până la încheierea tranzacției, UPC reține de asemenea toate veniturile generate de unitățile care sunt supuse procedurii de vânzare, inclusiv România.

Raportul Liberty Global la șase luni mai arată, de asemenea, că UPC nu va dispărea cu totul de pe piața din România după încheierea tranzacției, deoarece există în contractul de vânzare prevederea ca UPC să furnizeze anumite „servicii de tranziție” pentru o perioadă de până la patru ani, servicii legate de rețea și tehnologia informațiilor. Mărimea încasărilor anuale din aceste servicii vor depinde de cerințele Vodafone, notează Media Expres.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii