Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Primele cinci categorii de produse și servicii care au investit publicitate în print

supermarket.jpg
Supermarketurile și magazinele au cheltuit cele mai mari volume de publicitate în presa tipărită, în prima lună a acestui an. Pe locul secund s-au plasat companiile de comunicații. Topul 5 din acest an diferă foarte mult față de cel de anul trecut.

Cu un volum brut de 365.665 de euro (calculat la rate card), investit în ianuarie 2013, magazinele și supermarketurile au ocupat primul loc în topul categoriilor de produse și servicii care au consumat cele mai mari sume de publicitate în print, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate pentru Presa Scrisă” (MIPPS), realizat de BRAT. Acestea au comandat 181 de machete publicitare.

Operatorii de comunicații au beneficiat de 123 de inserții în valoare brută de 353.684 euro (rate card) și au ocupat locul secund în topul lunii ianuarie pe categorii.

O categorie nou apărută în topul categoriilor este reprezentată de stațiile de benzină, care au avut 89 de machete publicitare în ziare și reviste, în valoare brută de 323.410 euro. Și website-urile au fost clienții publicitari ai presei, cu 105 inserții, în valoare brută de 239.380 euro.

Companiile de servicii medicale au consumat cel mai mare volum de machete publicitare (417), dar valoarea brută a fost de 233.349 euro. Monitorizarea BRAT a cuprins 314 publicații, inclusiv suplimentele și edițiile speciale ale acestora.

În prima lună a anului trecut, clasamentul categoriile care au consumat volume mari de publicitate arăta astfel: băncile, supermarketurile, comunicațiile, automobilele și serviciile medicale.

Numărul de machete publicitare comandate de primele cinci categorii din acest an este cu 25,4% mai mic decât cel înregistrat de primele cinci categorii fruntașe din ianuarie 2012.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii