Cautare




, Contributor

ForbesCars |
|

Prezentat la New York: Range Rover Sport

Range Rover Sport 2013
Noul Range Rover Sport a fost lansat la New York și sosește în România în toamna acestui an. Este mai ușor, mai agil și mai rapid ca niciodată.

Range Rover Sport este cel mai de succes model al constructorului britanic, prima sa generație fiind comercializată din 2005 până în prezent în peste 380.000 de unități la nivel global. A doua generație a fost prezentată la New York și va fi lansată la vânzare în toamnâ în 169 de piețe concomitent, inclusiv în România.

Desenul caroseriei este inspirat de celelalte modele ale gamei Range Rover – vârful de gamă Range Rover și Evoque. Oficialii mărcii susțin că acesta este cel mai dinamic produs Range Rover din istoria mărcii. Acest lucru este posibil chiar dacă mașina a crescut în dimensiuni pentru a face loc unei opțiuni ce aduce două locuri suplimentare în portbagaj. Acestea vor fi rabatabile electric. Lungimea noului RRS a crescut cu 6.2 cm iar ampatamentul a crescut foarte mult cu 17.8 centimetri pentru a se suplimenta spațiul interior.

Aici puteți vedea galeria foto a noului Range Rover Sport.

Este anunțat spațiu mai mare pentru genunchii pasagerilor din spate iar interiorul a fost inspirat de aceiași Evoque și RR. Vor fi oferite 11 "teme de design" și head-up display. Poziția de conducere înaltă, Range Rover Command a fost păstrată dar este totuși cu doi centimetri mai joasă decât la fostul model.

Dinamismul superior al acestei a doua generații vine din scăderea masei proprii. Noul model este cu până 500 kg. mai ușor decât fosta generație. De exemplu, versiunile V6 diesel ale celor două modele sunt despărțite de 420 kg, greutate mai mică pentru noua generație. La lansare vor fi disponibile două motorizări – diesel-ul SDV6 de 288 CP și benzina Supercharged de 503 CP. Începând cu 2014 va fi lansat și TDV6 cu 254 CP și un SDV8 de 334 CP. Tot de anul viitor va fi lansat și un diesel Hybrid. Toate motorizările sunt echipate standard cu transmisia automată ZF cu opt rapoarte și selector electric. Pentru prima oară în ultimii ani acesta va fi oferit sub formă clasică nu rotativă. Inspirația acestui element este dată de cel din Jaguar F-Type. 

Chiar dacă momentan nu au fost făcute publice datele tehnice se pare că cel mai rapid RRS va atinge 100 km/h în doar cinci secunde, după cum anunță primul comunicat oficial. Consumul mediu va creșt în toată gama cu 24% iar emisiile de CO2 vor începe de la o valoare minimă de 194 grame CO2/ km. 

Sistemul de tracțiune integrală permanentă va fi oferit standard împreună cu suspensia pneumatică ce conține elemente de la sistemul similar al noului vârf de gamă RR. Programul Terrain Response va fi standard și va include un mod Dynamic pentru rularea pe șosea, tot standard. În premieră clienții vor putea alege dintre două sisteme 4×4 oferite – unul cu o cuti de transfer cu o singură viteză – cuplul este transmis către roți în procentaj 42/ 58 față/ spate sau cu co cutie de transfer cu două viteze. Aceasta transmite cuplu în procentaj 50/ 50% și are clasicele moduri High și Low de funcționare.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii