Cautare




, Contributor

Lideri |
|

Preşedintele Superbrands: Acum este mai uşor să creezi superbranduri

presedinte_superbrand.jpg
Cu o carieră internaţională impresionantă care l-a dus în mai multe ţări din mai multe continente, Stephen P. Smith este omul care pare să ştie totul despre superbranduri. A lucrat de-a lungul timpului la publicaţii de renume precum Forbes Magazine, New York Times, Business Week,  Euromoney, fapt ce i-a permis să cunoască cum se construieşte un brand şi cum acesta îşi poate păstra valorile.

„Un superbrand este un brand pe care consumatorii sunt dispuşi să plătească mai mulţi bani numai pentru a-l avea”, spune Stephen P. Smith. Iar un produs devine un superbrand dacă este pe piaţă de mai mult timp şi este capabil să obţină loialitatea şi respectul consumatorilor săi.

„Loialitatea faţă de un brand se crează în ani şi se poate pierde foarte uşor atunci când nu dai importanţă calităţii şi şi nici clienţilor tăi”, a mai explicat Stephen P. Smith argumentând că astăzi „este mai uşor să construieşti un brand decât era acum 20 de ani datorită ajutorului dat de social media, poţi să îi faci pe oameni să vorbească despre serviciile şi produsele tale şi te poţi poziţiona ca un brand mai uşor decât înainte”. Pe de altă parte, mai subliniază preşedintele Superbrands, reversul medaliei este faptul că în cazul unei crize prost gestionate, lumea află la fel de repede de acest lucru şi apoi se poate pierde statutul de superbrand.

Stephen P. Smith mărturiseşte că are „cea mai bună slujbă din lume” pentru că are de-a face „numai cu oameni de top”. În plus, printre sfaturile pe care le-ar da tinerilor antreprenori se numără, în primul rând onestitatea. „Să fii onest atunci când vorbeşti despre produsul tău. Dacă vei crea un mit în legătură cu brandul tău care nu este susţinut de realitate, afacerea va muri până la urmă”, spune el.

Un al doilea sfat pe care l-ar da tinerilor aflaţi la început de drum ar fi realizarea unei documentări temeinice. „Trebuie să te uiţi la competiţie, la lipsurile de pe piaţă şi trebuie să te întrebi ce poţi face astfel încât clientul să vadă că este un produs diferit şi ca tu să poţi face profit”, argumentează Stephen P. Smith.

Apoi, un alt sfat, care sună aproape părinteşte, este acela de a avea grijă cu cine îţi construieşti afacerea şi care sunt persoanele cărora le acorzi deplina ta încredere.  „Întregul proces trebuie mixat cu oamenii potriviţi”, mai subliniază el.

Superbrands este o organizaţie prezentă în 87 de ţări, iar pe piaţa din România a intrat în anul 2005. de atunci au fost lansate cinci ediţii ale catalogului privind superbrandurile româneşti, iar, în prezent, se lucrează la cea de-a şasea ediţie.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii