Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Presa locală tipărită s-a adâncit în criză. Va dispărea în 2013?

RO_print.jpg
Principalele ziare locale au publicat 74.879 de machete publicitare, în 11 luni ale anului 2012, conform monitorizărilor Alfa Cont. Bugetul net este estimat de „Forbes România” la 2,5 milioane de euro.

Zeci de publicații locale s-au închis în 2012, iar bugetele de publicitate s-au redus drastic pentru presa din provincie, în ciuda unui an electoral agitat ce ar fi adus mai mulți bani din publicitatea politică.

„Forbes România” estimează că presa locală tipărită (pe hârtie) a atras publicitate în valoare de aproximativ 2,5 milioane de euro. Pe primul loc în topul volumelor de publicitate obținute (și calculate pe baza tarifelor-listă de publicitate) s-a plasat ziarul craiovean „Gazeta de Sud” (7.546 de inserții). Pe locurile următoare s-au aflat „Informația zilei” din Satu Mare (5.401 reclame), „Ziarul de Iași” (8.538) și Transilvania Expres (3.535). Ziarul gălățean „Viața liberă” a publicat, în primele 11 luni ale anului, 7.083 de machete publicitare.

Ziarul „Unirea” din Alba Iulia a vândut cele mai multe machete publicitare, 10.316, dar prețurile de listă au fost mai mici decât ale altor ziare din locale.

Declinul presei tipărite locale va continua și în acest an, înregistrându-se închideri de ziare și noi tăieri de bugete de publicitate.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii