Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Premieră în România: BRAT lansează Studiul de Audiență Outdoor, care va revitaliza industria de panotaj

BRAT lansează Studiul de Audiență Outdoor (SAO), studiu ce va estima audiența panourilor publicitare și profilele persoanelor care intră în contact cu acestea.
OUTDOOR

SAO este primul studiu de acest gen lansat în România și va furniza rezultate pentru peste 10.000 de panouri publicitare din București și alte 10 mari orașe ale țării.

SAO vine în întâmpinarea nevoilor pieței de publicitate ca o consecință firească a eforturilor industriei de OOH de măsurare a performanțelor panotajului într-o manieră profesionistă, obiectivă și transparența.

În acest fel, industria face pasul decisiv în consolidarea și credibilizarea performanțelor outdoorului pe piață media din România și oferă predictibilitate investițiilor în publicitatea stradală.

silviu_ispas.JPG

„Lansarea SAO marchează un moment istoric în industria de publicitate din România. Odată cu publicarea rezultatelor acestui studiu orice client care investește în publicitate în România va avea la dipoziție rezultate pentru toate mediile: internet, tv, radio, presă scrisă și panotaj. SAO răspunde unei nevoi reale a industriei de media și publicitate: realizarea investițiilor în mod profesionist, pe criterii de eficiență, utilizând rezultate de audiența credibile, corecte, transparente și comparabile pentru toate mediile. Felicit membrii asociației care au participat la lansarea proiectului și am convingerea că până la prima publicare a rezultatelor, preconizată în toamnă anului 2018, și alte companii se vor alătura proiectului.”, declară Silviu Ispas, președinte BRAT.

Metodologia SAO respectă standardele internaționale specifice studiilor de audiența pentru panotaj și a fost aleasă de membrii BRAT după o atentă consultare a metodelor utilizate în alte țări în care astfel de studii sunt realizate cu succes de mai multe decade.

De asemenea, metodologia aleasă corespunde celor mai ridicate standarde din domeniul cercetării sociologice, fiind adaptată specificului țării noastre.

Metodologia SAO presupune realizarea a 4 etape principale: studiul de mobilitate, adică observarea obiceiurilor de călătorie ale populației, inventarierea panourilor publicitare din orașele incluse în studiu și calcularea zonei de vizibilitate pentru fiecare panou. Ulterior, prin suprapunerea datelor de mobilitate ale populației cu ariile de vizibilitate ale panourilor se vor determină indicatorii de audiența ai fiecărui panou și profilele sociodemografice ale acestora, pentru că în final toate aceste rezultate să fie integrate într-un soft specializat de analiză și planificare media.

Studiul de Audiență OOH va fi realizat pentru populația cu vârstă între 14-74 de ani, rezidență în București și alte 10 mari orașe și furnizează rezultate pentru peste 10.000 de panouri publicitare, de toate tipurile.

Studiul de mobilitate va fi realizat în primul an de studiu pe un eșantion reprezentativ de 15.000 indivizi, pe bază colectării continue pe parcursul unui an calendaristic a obiceiurilor de consum prin metodă CAPI (Computer Assisted Personal Interview).

BRAT va intra în parteneriat cu 4 companii de cercetare de piață pentru realizarea studiului de mobilitate al SAO, îmbinând expertiză internațională în realizarea studiilor de media la nivel internațional a companiilor GfK România și IPSOS România cu experiență locală a companiilor CC SAS și Metro Media Transilvania.

Andi Dumitrescu, director general GfK România – partener cu BRAT pentru mai mult de 8 ani în realizarea SNA FOCUS, a declarat cu această ocazie: „Ne bucurăm că vom fi partenerul BRAT în acest proiect unic pentru piață locală, contribuind, pentru prima dată, la furnizarea de date de audiența pentru industria de panotaj. Suntem cu atât mai încântați cu cât acest proiect este rezultatul unei colaborări reușite și de lungă durată între noi și BRAT.”

Realizarea SAO este prima ocazie când BRAT și Ipsos România vor colabora, iar Alina Stepan, director general Ipsos, declară: „Ipsos România este mândră să se alăture acestei inițiative chiar de la debutul ei, cu atât mai mult cu cât Ipsos realizează acest tip de studiu și în alte țări din regiune. Din punctul nostru de vedere, SAO reprezintă o inițiativă importantă atât pentru industria de cercetare de piață, cât și pentru piață de advertising. De acum încolo, ROI-ul pentru bugetul investit în publicitatea stradală va putea fi scris apăsat și fără ghilimele, pentru că poți controla doar ceea ce măsori.”.

BRAT colaborează cu cele două companii locale, CC SAS și MMT, de peste 3, respectiv 12 ani în realizarea SNA FOCUS.

Odată cu lansarea noului proiect, Septimiu Suciu, director general CC SAS, declară: „Compania noastră este onorată să continue colaborarea cu BRAT la efortul său de a răspunde nevoilor în creștere ale industriei de publicitate din România. Studiul SAO vine că un răspuns la aceste provocări”.

VEZI CINE DEȚINE CONTROLUL AUDIENȚEI TV – APRILIE 2017

Dănila Petru, director general Metro Media Transilvania: „Metro Media Transilvania demarează, în colaborare cu Biroul de Audit Transmedia (BRAT) și cu alte 3 dintre cele mai prestigioase institute de cercetare, derularea unui nou studiu destinat specialiștilor din publicitate, marketing și media, Studiul de Audiența Outdoor (SAO). Ne simțim onorați să continuăm relația de 12 ani cu BRAT, relație concretizată în derularea Studiului  Național de Audiență (SNA FOCUS), cu un nou etalon de cercetare a pieței de media din România”.

VEZI COMPANIILE CU CELE MAI MARI BUGETE DE PUBLICITATE TV – TRIM. I 2017 

Arina_Ureche.jpg

Arina Ureche, directorul general al BRAT: „Industria de panotaj a demonstrat curaj și hotărâre când a decis să investească în realizarea acestui studiu, chiar și în condițiile în care afacerile lor sunt afectate de o legislație prea puțin stabilă și adaptată realității. Companiile de panotaj participante în proiect până în prezent, respectiv, CLEAR MEDIA, COMMUNICATIONS MEDIA, DEFI ROMÂNIA, EUROMEDIA GROUP, GETICA OOH, MEDIA ADVERTISING, NEW AGE ADVERTISING AGENCY, SEAVIEW ADVERTISING, UNIVERSAL SOLUTION, WAY MEDIA, sunt decise să demonstreze cu rezultate de audiență măsurate conform standardelor uzuale ale industriilor de profil că panotajul poate stă alături de celelalte medii și poate dovedi, cu rezultate concrete, eficientă să. Aportul agențiilor de media în proiect este, de asemenea,  unul esențial, asigurând echilibrul necesar credibilității rezultatelor studiului. Nu în ultimul rând, parteneriatul pe care BRAȚ îl realizează pentru realizarea SAO cu 4 institute din elită companiilor de cercetare din România, GfK România, IPSOS România, CC SAS SĂ și Metro Media Transilvania, asigură o altă condiție esențială pentru succesul proiectului”.

Importanța lansării studiului și efectele așteptate ale acestuia pentru industria de panotaj, dar și pentru întreagă industrie de media și comunicare se regăsesc și în declarațiile membrilor BRAT susținători și finanțatori ai proiectului.

Elvira Munteanu, director general Universal Solution: „SAO este un proiect la care mulți din industria OOH am „visat” și care multă vreme s-a aflat în categoria „nice to have” din motive financiare și logistice. Acum, grație eforturilor convergențe a principalilor jucători din piață reuniți sub umbrelă BRAȚ, am reușit că acest proiect să devină „must to have”. M-am implicat mult în acest proiect, fiind nu numai unul din investitorii acestui studiu cât și membru în comisiile tehnice și de negociere cu furnizorii implicați în acest proiect. Am investit bani și timp întrucât cred în ROI-ul acestui proiect. Personal, sper că o dată cu implementarea SAO să se schimbe paradigma de vânzare a OOH, sper să vindem audiența și nu panouri la rate-carduri, sper să putem susține importanța campaniilor OOH prin cifre și nu feelinguri personale.”

DEBUT ÎN FORȚĂ PENTRU PUBLICITATEA ONLINE

Larisa Mereuță, Research Director UM România: „Având în vedere că outdoorul era singurul mediu fără date de audiența, proiectul SAO reprezintă un pas important  industriei de publicitate care întregește volumul resurselor necesare  planificarea campaniilor  evaluarea impactului acestora.“

VEZI TIRAJELE PRINTULUI ÎN ROMÂNIA

Horațiu Gîrbea, Sales Director Euromedia: „După o decadă de încercări, negocieri și renunțări, acum‎ chiar se întâmplă, studiul de audiența pentru outoor se lansează. Astfel, OOH-ul, media vitregită de absența cifrelor de audiența, va putea livra informațiile necesare agențiilor și clienților‎ pentru întocmirea argumentată și targetata a mix-urilor de media. Am convingerea că demersurilor noastre, în viitorul apropiat, se vor alătura și alți furnizori dar și agenții, respectiv clienți. Pe lângă existența monitorizării acestui mediu, noul studiu va livra siguranță și oportunitatea învestirii argumentate a bugetelor clienților.”

PREZENTUL ȘI VIITORUL MARKETINGULUI

Jean Rădulescu, CEO Getica OOH: „SAO este despre a înțelege cine, unde și când călătorește. Media out-of-home este în permanență schimbare, suntem într-un moment de schimbare de paradigma, urmează că atunci când spunem media out-of-home să ne gândim la audiența și nu la un poster. Investiția industriei de OOH în SAO reprezintă o certificare a încrederii noastre în viitorul acestei industrii. De asemenea, mă aștept să se alăture acestui proiect și restul jucătorilor din piață încă neimplicați, deoarece doar prin standardizarea și raportarea la același sistem de referință, putem oferi date complete clienților noștri care vor să cumpere pe baze științifice și nu empirice.”

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii