Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Premieră: BRAT publică rezultatele Studiului de Audiență OUTDOOR

Astăzi, 15 aprilie 2021, sunt publicate în premieră rezultatele de audiență ale panourilor publicitare obținute prin realizarea Studiului de Audiență OOH (SAO).
brat_logo SAO_descriptor

Studiul de Audientță OOH (SAO) se derulează în cadrul BRAT prin participarea a 9 companii de panotaj și 13 agenții de media, măsurând audiența a peste 7.200 de panouri publicitare din cele mai mari 11 orașe ale României.

Metodologia utilizată în realizarea studiului a fost selectată pe baza experienței relevante la nivel internațional si a ghidurilor ESOMAR în domeniu.

Studiul se bazează pe trei componente esențiale:

  • studiul de mobilitate și modelarea călătoriilor pe baza datelor de trafic obținute din imagini satelitare
  • inventarierea panourilor și analiza vizibilității acestora
  • calculul indicatorilor de audiență și planificare media.

Fiecare etapă este realizată prin cooperare cu diverși parteneri de cercetare și analiză de date, îmbinând competențele companiilor locale specializate în studii de media și colectarea de date, cu experiența companiei CUENDE Informetics in domeniul calibrărilor datelor de trafic, utilizării harților digitale și calculul indicatorilor de adiență specifici panotajului.

SAO analizează populația cu vârste între 14 și 74 de ani, rezidentă în cele 11 orașe incluse in studiu, și măsoară numărul de persoane ce văd un panou publicitar, în medie pe săptămână.

Ca urmare a metodologiei alese, studiul oferă rezultate despre profilul audienței fiecărui panou, precum și posibilitatea evaluării numărului de oameni unici, a audienței atinse de o campanie de comunicare desfășurată în panotaj pentru orice perioadă. Astfel, campaniile de publicitate OOH pot fi evaluate si optimizate în functie de performanțele de media atinse pentru diverse grupuri țintă.

Cu ocazia acestei lansări, Vicepreședintele BRAT – OOH, Elvira Munteanu și Director General al Universal Solution, a menționat: „SAO este un proiect care a reușit să coaguleze interesele industriei OOH. Într-o maniera profesionista, transparentă și obiectivă, SAO devine singurul studiu de audiență recunoscut de industria de panotaj, oferind credibilitate și predictibilitate investițiilor în publicitatea stradală. Felicitări colegilor din industria OOH pentru implicare și alegerea de a face parte din acest demers.  Le mulțumesc tuturor celor care au făcut acest studiu realizabil.”

Arina Ureche, Directorul General BRAT: „Industria de media din Romania se află într-un moment privilegiat: toate mediile de comunicare beneficiază în prezent de studii de audiență, toate își pot susține cu rezultate independente și instrumente profesioniste performanțele de audiență. Chiar dacă mai târziu decât celelalte medii, panotajul din Romania a făcut un pas important către profesionalizare și standardizare, demonstrând pe baza unor cifre credibile, obținute independent, că este un mediu de masă, care poate atinge aproape 80% din populația marilor orașe într-o singură săptămână. Panotajul devine astfel un mediu care va livra audiențe, frecvențe de expunere, eficiență pentru cei ce investesc in acest mediu”.

Informații și resurse suplimentare se regăsesc pe https://www.sao.brat.ro/.

BRAT – Biroul Român de Audit Transmedia – este organizația industriei de media și publicitate ce reuneste peste 150 de companii și are ca obiectiv stabilirea de metode și standarde comune privind modul de măsurare al indicatorilor de performanță ai produselor media, fiind reperul industriei în tranzacționarea publicității de peste 20 de ani.

BRAT pune la dispoziția industriei de media și publicitate studii strategice și tactice necesare în realizarea strategiilor de media și comunicare și în achiziția de media.

BRAT măsoară transparent și obiectiv audiența panotajului stradal (SAO), a mediului online (SATI), a presei scrise (SNA și Auditul Tirajelor), realizează studiul de consum și strategie media (FOCUS), și monitorizează investițiile în publicitate în 4 medii (MIP): panotaj, online, presă scrisă și radio.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii