Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Povestea unui serial TV: Suleyman Magnificul – episodul I (audiența în 2012)

suleyman.jpg
Serialul „Suleyman Magnificul - Sub domnia iubirii”, difuzat de Kanal D, se apropie de sfârșit (finalul va fi 6 mai). Cele 62 de episoade, transmise în perioada 10 septembrie 2012 – 23 aprilie 2013, au avut o audiență medie la nivel de național de 1.868.000 de persoane pe minut (9,8% rating). Un succes care a consolidat poziția Kanal D pe piața TV din România. 

Primul episod al producției turcești „Suleyman Magnificul – Sub domnia iubirii”, difuzat pe 10 septembrie 2012 de Kanal D, a fost urmărit în medie de 958.000 de telespectatori la nivel național (5% rating). La nivel urban, debutul a fost urmărit de 599.000 de orășeni (5,7% rating). Lansarea a avut un rating solid – dacă se poate așa.

De atunci, serialul a crescut episod după episod, așezându-se „ferm” în preferințele publicului românesc. Cel de-al patrulea episod a făcut în urban 804.000 de telespectatori (7,7% rating). Din acel moment, audiența lui „Suleyman” n-a mai coborât până la sfârșitul anului 2012 sub 500.000 de persoane (urban). Cu o excepție, în ultima zi a anului… De asemenea, la nivel național, în aceeași perioadă amintită, audiența a fost de peste un milion de români.

Episodul 15, difuzat pe 29 octombrie 2012, a marcat în sondaje trecerea lui „Suleyman” peste pragul de 900.000 de telespectatori la nivel urban: 917.000 (8,7% rating). Următorul episod a mai câștigat telespectatori: 960.000. Ținta de un milion de orășeni părea ușor de atins. Urbanul este universul în care se dau marile „bătălii” ale televiziunilor comerciale pentru atragerea bugetelor de publicitate.

„Milionul” lui „Suleyman” în urban a fost atins pe 26 noiembrie, când episodul a fost urmărit de o medie de 1.020.000 de orășeni pe minut (9,7% rating). Dar cel mai vizionat episod al anului 2012 se înregistrează pe 3 decembrie: 1.125.000 persoane pe minut (10,7% rating).

După această seară, episoadele până pe 31 decembrie 2012 nu mai coboară sub un milion de persoane.

Dar în ultima seară a anului se produce „accidentul”: „Suleyman” adună doar 365.000 de telespectatori la nivel urban și 669.000 la nivel național. Prăbușirea audienței a fost firească, românii erau prinși la acea oră cu pregătirea Revelionului 2013. Programarea serialului în ultima seară a anului a fost o greșeală de strategie  a celor de la Kanal D? Greu de dat un răspuns categoric!   

În prima zi a anului 2013, românii s-au trezit greu cu „Suleyman”…

– VA URMA– 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii