Cautare




, Staff

Editor-in-Chief Forbes România

Social media |
|

Povestea unui proiect frumos

Ionut Bonoiu
Una dintre ideile care apărea în mod frecvent în ședințele de sumar era reprezentată de rețetele prin care antreprenorii și managerii reușesc să își crească afacerile în ciuda prăbușirii consumului, a îngreunării accesului la finanțare sau a piedicilor tot mai dese pe care afirmau că le pune statul.

Trebuie să fii creativ, spuneau mulți dintre antreprenorii și managerii cu care redactorii Forbes România discutau. Mulți se refereau la creativitatea de a păcăli ochiul și mâna lungă a statului român (de la licitații trucate și până la optimizări fiscale) care, e drept, le afectau dramatic afacerile și așa năpăstuite din era post-criză. Sau, de ce nu, la creativitatea mitologică a românilor, o nație de oameni care cred despre ei că sunt inteligenți și descurcăreți.

De ani buni, de partea cealaltă a Atlanticului, se tot folosește un concept oarecum apropiat – inovația.

De altfel, sunt încă mulți cei care pun semnul egalității între cele două concepte.

Diferența majoră este însă aceea că în cazul inovației este vorba în primul rând despre rezultate. După cum spune profesorul de origine indiană Vijay Govindarajan, cunoscut drept VG, unul dintre autoritățile în domeniul strategiei și inovației, creativitatea înseamnă găsirea unei idei, iar inovația presupune execuția acelei idei, adică transformarea ei într-un succes.

Indianul a fost ani buni responsabil pentru inovație în cadrul gigantului General Electric, iar conceptul promovat de el, inovația inversată (adică adoptarea acelor idei inovatoare care  și-au dovedit deja eficiența în țările emergente), este considerată de Harvard Business Review una dintre cele mai importante zece idei ale deceniului.

Cu aceste informații în minte am început în urmă cu două luni să lucrăm la ediția specială a revistei pe care tocmai o citiți și pe care am realizat-o împreună cu partenerii noștri de la Innovation Summit.

Practic, veți regăsi în această ediție a revistei interviuri cu specialiști în inovație români și străini deopotrivă, dar veți afla și cum privesc managerii din România ideea de inovație.

Puteți afla cum privesc inovația giganți europeni precum BASF sau Renault din reportajele pe care redactorii Forbes le-au făcut în cadrul unor fabrici de top din Europa – cea mai mare a concernului BASF și unitatea unde Renault produce utilitarele sale echipate cu motoare electrice. Inovația nu este doar apanajul marilor conglomerate industriale și al unor giganți din domeniul tehnologiei (precum Microsoft sau Softwin, ca să menționăm și grupuri locale). De aceea, am vrut să vedem ce înseamnă inovația în domeniul bunurilor de larg consum, industria telecom sau, de ce nu, în managementul cultural.

Nu în ultimul rând, veți putea găsi recomandări privind lista obligatorie de cărți de citit și surse de informare pentru cei interesați de inovație, dar și o listă de probleme despre care interlocutorii noștri afirmă că frânează potențialul inovației într-o organizație.

Nu avem pretenția că am dezbătut pe deplin tema inovației în această ediție a revistei. Nici pe departe. Sperăm însă ca prin această primă ediție specială să atragem atenția asupra faptului că, pe fondul unui mediu economic tot mai turbulent, inovația permanentă (cu accent pe îmbunățirea permanentă a execuției, mai degrabă decât pe concentrarea totală asupra creativității) este, probabil, cea mai sigură cale de dezvoltare a afacerilor pe termen lung

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii