Cautare




, Contributor

Media şi entertainment |
|

Povestea succesului de la Cannes Lions 2013

Sunt tineri şi nu şi-au fi imaginat vreodată că vor câştiga o competiţie atât de importantă cum este cea de la Cannes Lions. Natalia Sfetcu (27 de ani) şi Alex Haidamac (24 de ani) au câştigat aurul la secţiunea Design la cea de-a 60-a ediţie a celebrului concurs, însă în spatele succesului se află multă muncă şi pasiune.
cannes_lions2.JPG

Amândoi au la bază The Alternative School for Creative Thinking, şcoala care, în ultima perioadă, a devenit o pepinieră pentru câştigătorii marile competiţii internaţionale de profil, şi lucrează, tot împreună, la Media Concept Store. Alex Haidamac, absolvent de Cibernetică, poveşteşte că, pentru el, succesul de la Cannes, îi confirmă faptul că ideile lui au fost valoroase şi că, astfel, şi „restul lumii a aflat acest lucru”.

În plus, pentru colega sa de echipă succesul la Cannes a însemnat „o ştacheta pe care noi am ridicat-o, odată cu acest premiu, şi pe care va trebui s-o menţinem cât mai sus”.

Competiţia a fost una dură pentru că în joc au intrat ţări cu tradiţie precum SUA, Germania, Japonia sau Marea Britanie, însă cei doi povestesc că, în momentul în care au aflat brieful oferit de Bill&Melinda Gates Foundation pe care il aveau de rezolvat, s-au concentrat numai pe găsirea celei mai bune soluţii fără să le mai dea importanta celorlalti competitori.

„N-am spus nimănui nici brieful, nici rezolvarea, până ce nu s-a încheiat competiţia, iar rezultatele au fost afişate. Am căutat cumva să ne detaşăm şi de ideea de competiţie puţin, cât şi de eventualele păreri sau presiuni din exterior. Am concurat cu gândul de a face tot ce depinde de noi, iar la finalul zilei noi să avem o rezolvare care să ne mulţumească şi să ne entuziasmeze indiferent de rezultatul ulterior. Eu cred că atunci când te uiţi în curtea vecinului să vezi ce-i mai face capra, îţi distragi atenţia, îţi cheltuieşti energia inutil şi te privezi pe tine de posibilitatea de a face ceva autentic”, a spus Alex Haidamac.

„Din momentul în care am început să lucrăm, practic celelalte 16 echipe au dispărut. Eram doar noi, care aveam o misiune de onorat pentru Chimera, ştiam exact ce îşi doresc, ce trebuie să le livram şi asta am făcut, fără prea multe ezitări. Am fost relaxaţi de la început până la sfarşit, entuziaşti şi siguri pe ideea noastră”, a adăugat Natalia Sfetcu.

În spatele succesului a stat însă şi multă muncă, iar nimeni nu mai ţine seama şirului de ore pierdute şi al brief-urilor rezolvate. Cu toate acestea, amandoi recunosc cât de importantă este pregătirea de acasă pentru o competiţie internaţională. Cu toate acestea, nimic nu i-a pregătit pentru aşteptarea de dinaintea anunţării câştigătorilor.

„La vreo jumatăte de oră după ce l-am câştigat am început să realizez că este al nostru. Mari emoţii am avut înainte de anunţarea câştigătorilor. Ei ne-au chemat de la 10 şi premiile le-au dezvăluit pe la 11. Am avut o oră prin care să mă treacă toate emoţiile pământului. Atunci mi-am pus întrebarea cum ar fi dacă aş câştiga? Pe cine aş bucura tare mult cu aceasta reuşită? Undeva în interior tot timpul am avut acest gând de “ce frumos ar fi dacă”, dar nu i-am accordat prea multă atenţie”, îşi mai aminteşte Alex Haidamac.

La rândul ei, fondatoarea The Alternative School, Teodora Migdalovici, spune că în urmă cu opt ani atunci când s-a decis să înfiinţeze şcoala, nu şi-a dorit decât să creeze o instituţie în cadrul căreia i-ar fi plăcut chiar ei să meargă, însă mărturiseşte deschis că „în 2013 mi se pare doar ca ”viaţa bate filmul”. Şi nu pot decat să fiu recunoscătoare pentru asta”.

Mărturie în acest sens stau şi premiile care au fost câştigate de-a lungul timpului. „În ultimii opt ani, absolvenţii programelor The Alternative School au fost premiaţi de două ori cu Gold la Roger Hatchuel – Cannes, cu Menţiune la Young Clients – Cannes, Cu bronz la Young Lions – Print, în Cannes, cu Gold la competiţia pentru postere din Piran, cu Gold la competiţia de twitter de la Golden Drum, cu Order of Merit la Global Academic Challenge sau cu Menţiune la Ad Age Cover Competition. Evident, cel mai sonor şi mai glorios premiu rămâne cel de la Design – Cannes Lions 2013. A fost, de altfel, şi singura ocazie când reprezentanţi din România au urcat pe scena Palais des Festivals anul acesta”, mai spune Teodora Migdalovici.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii