Cautare




, Editor Coordonator

Explorator. De vocație, om. De profesie, povestitor. www.georgianaciofoaia.ro

ForbesLife |
|

Povestea Primului Malvensky Store din București

Am ajuns în showroom-ul Malvensky de pe strada Paris, într-o joi dimineață în care soarele dădea senzația c-ar vrea să cuprindă întreg Bucureștiul. Am făcut cunoștință cu Malvina și cu echipa ei, am intrat în toate camerele și birourile din noul spațiu, iar apoi ne-am așezat alături de un ceai cald, la povestit.
Malvesky Store

Malvensky Corporation s-a născut cu acte în regulă, acum cinci ani, deși ideea a existat înainte cu un an jumătate, aproape doi, iar povestea începutului este una inspirațională. „Lucram în televiziune pe vremea aceea, însă am simțit nevoia să fac altceva, să încep un business. Și, cumva, toate lucrurile s-au legat când mi-am înnodat un pandant de la mama mea pe un șnur roșu și mi l-am așezat la mână. Apoi i-am dăruit unul cu un băiețel și o fetiță și prietenei mele, Andreea Raicu, iar văzând reacțiile oamenilor către aceste bijuterii, am avut o revelație. A doua zi am început să caut pe Google șnururi roșii și producători de pandante din aur.”

Începutul înnodat cu fir roșu

Așa a început totul. Cu doar două brățări, dar cu viziunea Malvinei de a produce ceva nemuritor și de care oamenii să aibă nevoie: „E foarte important să faci ceva care să vină în întâmpinarea nevoilor unor oameni, pentru că altfel nu mai e business, e doar un hobby.” În ziua în care a vândut primele două brățări cu șnur roșu, într-un apartament dintr-un bloc aflat în piața Alba Iulia, unde își avea Showroom-ul și Rhea Costa, Malvina și-a dat seama că ideea se poate transforma într-un adevărat business. „Apoi a apărut această modalitate de ambalare cu scrisul meu și mesajul „Make a wish and let it happen!”, care a existat încă de la început. Ba chiar primele sute sau mii de bijuterii aveau scrise mesajul de mână. Acum se păstrează scrisul, doar că este imprimat.”

Ideea de a lega o dorință de o bijuterie Malvensky a existat și ea din primul moment, însă, în timp, lucrurile au evoluat de la simbolurile „Protecție”, „Noroc” și „Iubire”, în colecții cu direcții clare, bine definite și care au, printre altele, misiunea de a promova cultura și tradițiile românești. În vreme ce Malvina îmi propune un tur al noului showroom, îmi vorbește totodată, pe rând, despre fiecare colecție în parte. Recunosc, produsele îmi erau cunoscute și înainte, căci mi-a plăcut întotdeauna ideea unei bijuterii diafane ce poartă cu ea o poveste generoasă. „Mi-am dorit să creez un univers perfect, un loc magic care să ofere o experiență completă și să-ți seducă toate simțurile.

Un vis transformat în realitate

În showroom e un contrast frumos între canapelele roz pudră, auriul prețios și albul diafan. Perdelele și draperiile urmează să vină, iar birourile aflate în partea din spate a magazinului primenesc și ele aceeași idee de relaxare și frumusețe. Lumea Malvensky, așa cum o găsesc aici, reprezintă un spațiu rafinat în care te cuceresc pe rând zâmbetele, poveștile, tradițiile traduse în aur și diamante. Ne ridicăm de pe fotoliile de la geam și Malvina îmi arată rând pe rând colecțiile create de-a lungul a cei cinci ani. Prima este chiar colecția iconică a brandului Malvensky, Infinity, iar în vitrină sunt o mulțime de modele de brățări, verighete și nou sositul inel de logodna Infinity. „Brățara Infinity este bijuteria mea de suflet, cea de care nu mă despart niciodată. Toate sunt de suflet, pentru că toate au legătură și cu mine.”

Tot proaspăt sosite, îmi fac cu ochiul și stilourile cu cerneală inspirate din coloana infinitului, de o eleganță care te obligă să le privești clipe întregi. Curioasă să aflu ce a inspirat-o pe Malvina, aflu că scrisul de mână nu numai că îi este drag, dar are și proprietăți terapeutice: „Sunt o mare iubitoare a scrisului de mână, a scrisului cu penița; scrisorile pentru Casa Regală sunt scrise de mână, la fel și poveștile bijuteriilor trimise către alte case regale prin intermediul Casei Regale a României sunt scrise cu o pană roșie și cu cerneală din călimară.”

Showroom-ul Malvensky a fost inspirat și din vizitele Malvinei în muzee: vitrine generoase care nu conțin mai mult de două bijuterii, lumini subtile, muzică în surdină. „Cred că undeva în subconștient mi-am dorit ca bijuteriile pe care le creez să rămână în istorie. Aurul este nemuritor și se poate transforma, generație după generație, în bijuterii de familie. Să știi, totul pleacă de la puterea gândului și a dorinței – cred că tot ce vizualizezi și îți dorești, se întâmplă. Visele se pot materializa.”

Și dacă tot ne simțim ca într-un muzeu, anul trecut, Malvina a licitat un obiect de-al lui Brâncuși, pe care îl va expune în magazin, împreună cu povestea sa. „Este vorba despre o pereche de andrele pe care le-a creat pentru o colegă de-a sa, de pe vremea când locuia la Paris.”

Colecții și colecționari

Echipa Malvensky numără în acest moment 9 oameni, la care se adaugă colaborările punctuale. Începem să discutăm despre cifre și despre însemnătatea lor, iar pentru că ajungem ușor, ușor la simboluri, Malvina îmi arată în vitrine, colecția despre care îmi povestește că vine să aline, să completeze sau să dea speranță atunci când ai nevoie de curaj sau putere. Într-adevăr, colecția Arhanghelilor este fascinantă, fiecare dintre arhangheli având un scop de a ajuta, fie cu sănătatea minții și a sufletului, fie cu găsirea drumului în viață, transformând bijuteria pe care o porți aproape de pulsul tău, într-un talisman.

Am întrebat-o direct pe Malvina dacă nu i-a fost teamă să lanseze lucruri cu o parte spirituală atât de generoasă, însă mi-a mărturisit că nu. „Chiar dacă nu recunoaștem, în fiecare dintre noi există un colțisor unde găsim credința în ceva. Și e foarte important să credem în noi, iar ca sa facem asta trebuie să ne apropiem de noi înșine, de divinitate, iar asta încerc și eu să fac prin produsele pe care le creez. Nu, nu mi-a fost teamă, chiar dacă da, uneori simt teama atunci când vreau să acționez. În momentul în care încep să acționez însă, nu mai simt nici un fel de teamă. Mă las ghidată doar de ceea ce fac. Toate motivele tradiționale românești, de pildă acest trandafir (Malvina îmi arată un pandant delicat cu un trandafir din aur roz), l-am regăsit pe cuvertura de pe peretele din dormitorul bunicilor mei și mi-am dorit să creez un trandafir care nu se ofilește niciodată.”

Și dacă tot am pornit o călătorie prin tradițiile românești, Malvina m-a invitat să fac cunoștință și cu cea mai nouă colecție care onorează tradițiile orientale: colecția „The Heart of Orient”, în care, fiecare dintre cele 16 bijuterii are o poveste și poartă un nume. „Cred că într-o altă viață am trăit acolo, pentru că atunci când miros, când gust aromele Orientului, când ascult muzica și ritmurile orientale, am senzația că ajung acasă. Sunt unele locuri în care ajungem și unde ne simțim bine pur și simplu. Nu a trebuit să ajung acolo pentru a simți acest lucru, dar prima oară acum doi ani când am ajuns în Marrakesh, chiar de ziua mea, am desenat și primele schițe ale colecției.”, îmi spune Malvina arătându-mi brățara Muna (părinții o alintă „Mona”, de la Simona).

Businessul privit ca un joc de șah

A găsit spațiul din strada Paris datorită unei prietene și cliente și îndată de cum l-a văzut, și-a închipuit un spațiu deschis, cu energie bună și atmosferă magică, un butic cu design franțuzesc și un strop de aur. Mobilierul este creat pe comandă, de unii dintre cei mai buni producători de mobilă din Italia, cei care au proiectat mobilierul astfel încât să construiască echilibrul perfect între partea tehnică și atmosfera delicată.

Cât privește partea de business, Malvina are câteva reguli pe care le respectă. „A durat câteva luni până am pus la punct toate detaliile însă nu m-am grăbit, mi-am dat timp să fac lucrurile încet și bine.”

Mai mult, de doi ani se întâlnește cu un business coach care o ajută să-și prioritizeze sarcinile atât pe partea operațională, creativă, pe partea de comenzi, resurse umane și contabilitate. „Tatăl meu îmi spunea mereu că dacă vrei să faci ceva bine, trebuie să știi să fii și femeie de serviciu și patron, contabil și șofer. Iar eu urmăresc pas cu pas tot ceea ce se întâmplă în departamentele care, la noi, sunt formate dintr-un om sau maxim doi. Am învățat să deleg. Am învățat împreună cu echipa mea să ne întâlnim și să vorbim, să înțeleg de ce au nevoie, iar la final ne uităm împreună pe rezultate și analizăm.”

Malvina privește businessul prin ochii unui fost jucător de șah profesionist. Își gândește mișcarea cu cel puțin 3 mutări înainte, iar drept dovadă îi stau planurile pentru următoarele colecții. Una dintre ele, singura despre care am reușit să aflu ceva, va fi o colecție de inele de logodnă pe-al cărui „teasing” l-am văzut pe degetul Malvinei, din aur roz și pavat cu diamante fine, inspirat din filmul „An Affair to Remember”, unde actrița din rolul principal purta pe degetul mic un diamant cu tăietură emerald. Pasiunea Malvinei pentru șah se face remarcată și privind ceasul de pe birou. Da, șahul, recunoaște Malvina, o ajută în strategia de business.

 

Malvensky, un brand internațional

„Pot lua acest magazin și îl pot transfera oriunde pe marile bulevarde din Paris, New York, Londra sau orice alt oraș, iar asta mi-am dorit prin acest prim Malvensky Store: să îi ofer clientului toată experiența, fără să fie contaminată de lucruri pe care nu le pot controla.”

Malvinei îi place să călătorească, iar magazinului din New York îi urmează unul în Londra, acolo unde locuiește în prezent familia ei. Și chiar dacă în timpul liber Malvinei îi place să se documenteze, să citească și să investigheze tot ce îi servește drept inspirație, omul din fața mea dă dovada unei profunzimi și a unei clarități demne de invidiat. Iar răspunsul la ultima întrebare a întâlnirii noastre, cea în care sunt curioasă să aflu care este cel mai important lucru pe care îl poți face în fiecare zi, mă convinge că ne vom revedea: „Să fii prezent”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii