Cautare




, Contributor

IT |
|

Povestea lui Fridolin Bic, suedezul de origine română, care a investit 1,5 milioane de euro într-o aplicație

Fridolin Bic s-a născut în Onești, județul Bacău, într-o familie de români. Timpul a trecut, iar tatăl său a fugit din România comunistă în Austria timp de un an, după care s-a stabilit în Suedia, când a reușit să își ia cu el și familia lăsată în Onești.
Bic

Ajuns în Suedia, Fridolin Bic a jucat pentru o vreme volei de performanță, dar, din cauză că la 23 de ani s-a accidentat grav, a trebuit să renunțe la visul de a-și face o carieră în domeniu.

Fridolin Bic, absolvent al Facultății de Matematică și Informatică din Malmo, după ce a dobândit cetățenie suedeză, și-a deschis compania Gebs prin care a reușit să livreze soluții IT pentru Boeing, Airbus și să încheie parteneriate cu mari jucători din piață, cum ar fi IBM.

În 2000, CEO-ul Gebs a intrat pe piața de IT românească înființând în Cluj un „satelit” al companiei cu sediul în Malmo.

Observând că nu există încă o aplicație care să permită interacțiunea în timp real, prin intermediul smartphone-ului, între utilizatorul acesteia și locul în care se află,  fapt care îi părea destul de firesc, CEO-ul Gebs a scris prima linie de cod pentru a dezvolta platforma Zoniz.

Mai exact, în urma unei investiții de 20.000 de ore și a 1,5 milioane de euro, Fridolin Bic oferă companiilor posibilitatea de a își întâmpina vizitatorul cu un mesaj personalizat, de a propune reducere de preț la produsele sau serviciile pe care le oferă, bazându-se pe locația acestuia exactă.

Aplicația se bazează pe tehnologia Bluetooth low energy (BLE) și pe niște beaconi (transmițători radio), prin intermediul cărora se pot oferi și trimite informații relevante pentru utilizator, în funcție de preferințele acestora.  Cu alte cuvinte, atunci când utilizatorul se află într-o anumită locație unde sunt amplasați beaconi, Zoniz transmiste informația acestuia, iar atunci când Bluetooth-ul smartphoneului este activat, telefonul primește mesajele transmise de aplicație prin intermediul transmițătorilor radio.

Prețul de pornire al unui beacon variază între 30 și 39 de euro și poate fi achiziționat în cadrul unui abonament lunar, care poate costa între zeci și sute de euro, depinzând de mărimea magazinului.

Ca planuri pe termen scurt, Fridolin Bic crede că aplicația îi va aduce un profit cuprins între jumătate și un million de euro.

„Piața de IT din țară este foarte deschisă, nu-i totuși un jucător important, fiind loc de îmbunătățiri. Cât despre români, aceștia sunt foarte receptivi la lucruri noi, sunt curioși și încearcă, ceea ce e un lucru bun”, conchide Fridolin Bic. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii