Cautare




, Staff

Editor-in-Chief Forbes România

Telecom |
|

Portarea. Cei zece pași ai groazei

Ora 13.00 e cu ghinion. Mai ales dacă dacă vrei să scapi repede cu formalitățile privind portarea unui număr de telefon dintr-o rețea în alta de telefonie mobilă. (Atenție: durata estimată a parcurgerii textului este de 6 minute 15 secunde).
ionut_bonoiu_editorial.JPG

Pas 1. Faci procură de la firmă (dacă nu ești tu proprietarul sau reprezentantul legal) și te asiguri că ai și ștampila firmei.Le înșiri pe tejgheaua operatorului de telefonie mobilă numărul unu, cel la care vrei să muți abonamentul tău, pe care l-ai făcut în urmă cu un an și ceva la operatorul doi.

Pas 2. Ștampilezi și semnezi fiecare pagină a contractului și te bucuri că se poate să scapi după doar 15 minute. Dar greșești! “Pentru moment, portarea nu poate fi efectuată, cererea fiind respinsă de operatorul donor”, scrie pe sms-ul care tocmai ți-a venit. Amabilul consultant de vânzări constată (deși i-ai spus asta cu o zi înainte și nu părea a fi nicio problemă) că vrei să portezi un abonament al cărui titular era o persoană fizică către unul pe persoană juridică. Adică schimbi și operatorul, dar și tipul de proprietar. Așa că…

Pas 3. Un coleg, la fel de amabil, vine cu soluția salvatoare: mai întâi portezi abonamentul actual  (pe persoană fizică) de la operatorul doi, tot pe persoană fizică, dar la operatorul unu. O lună mai târziu, după ce primești prima factură, o plătești și faci transfer de responsabilitate pe persoană juridică, la operatorul unu.

Pas 4. Semnezi fiecare pagină a unui nou contract de portare și te bucuri (mai puțin ca prima dată, pentru că a trecut aproape jumătate de oră) că ai scăpat. Dar greșești! Consultantul operatorului unu află din Preventel (așa se numește sistemul comun al operatorilor de telefonie de la noi în care își raporteazaă clienții cu probleme, din câte înțeleg) că tu ai debite restante la operatorul trei, la care ai avut un abonament în urmă cu mai mulți ani, când lucrai la pentru altă companie și îți cere o garanție de 300 de lei pe care ți-o recuperezi abia peste șase luni (dar tu urmează să ai abonament doar pentru o lună, nu?). Noroc că poți verifica foarte repede restanțele pe care se pare că le ai, deoarece un magazin al operatorului trei se află la doar zece metri distanță.

Pas 5. Intri în magazinul operatorului trei, unde afli că… nu ai nicio restanță. “Am verificat în sistem, nu aveți restanțe, ați avut un abonament, dar l-ați trecut pe cartelă, fără probleme deosebite, așa că nu văd de ce v-am fi raportat în Preventel. Dacă vreți, pot face o sesizare scrisă, să aflăm mai multe, dar răspunsul va veni în 30 de zile. Nu pot să vă dau un print, dar vă spun că nu aveți restanțe la noi”, zice, amabil tânărul care se oferă imediat să îmi facă o ofertă mai bună decât a concurenților săi.

Pas 6. Te întorci la operatorul unu, îi spui ce ai aflat. “Nu se poate, nu a verificat bine. Iată ce scrie la noi în sistem” și îmi dă un print cu o hârtie unde, alături de datele mele persoanale figurează și numele operatorului trei. Apoi, își faultează și el concurentul: “Suntem în epoca vitezei, nu poate dura 30 de zile, domnule, la noi se operează orice modificare instant”.

Pas 7. Revii la operatorul trei, îi arăți hârtia. Caută încă o dată în sistem și, în cele din urmă, găsește “în altă parte”, că ai avea un debit restant de 5 euro “probabil că atunci când ați trecut pe cartelă, deși nu înțeleg de ce nu îmi apare în sistem”. Îți aduci aminte cu tristețe cum unii dintre consultanții operatorului trei te sunau sa îți facă oferte de reînnoire a abonamentului, atunci când l-ai trecut pe cartelă (de altfel, ei te amăgiseră să mai plătești câteva luni abonament deoarece nu puteai depune cereri decât cu o lună înainte de reziliere; ba, mai mult, te-au convins să rămâi pe cartelă “poate mai aveți nevoie și vă sună contactele pe acest număr”).

Cu toate astea, simți că rezolvarea pare mai aproape ca niciodată și preferi să lași de la tine. “OK, dacă plătesc acum suma de 5 euro, mă scoateți din Preventel, sau cum i-o zice?”. Amabilul consultant răspunde pozitiv. “În maxim 24 de ore”. Te uiți la ceas, au trecut deja 45 de minute și te gândești la multele taskuri pe care le mai ai de bifat în restul zilei. Începi să îți pierzi cumpătul și, pentru că faci față cu brio stresului, începi să găsești soluții. “Nu puteți să îi sunați pe colegii de la departamentul Preventel, ca să opereze modificarea pe loc. Doar banii au intrat deja la Dumneavoastră, avem chitanța ca dovadă, nu?”.

Amabilul consultant face întocmai, ușor invidios pe soluția inovatoare pe care i-ai propus-o. “Bună, sunt X, de la magazinul Y, am un client care vrea să facă un abonament la un concurent și a aflat că …(Aud din nou povestea și îmi pare și mai ciudată). Puteți opera voi modificarea, ca să nu mai fie nevoit să aștepte o zi?”. Este redirecționat la alt departament, după cum probabil vă așteptați. “Bună, sunt X, de a magazinul Y, am un client… (încep să râd ușor isteric). Cum, să sun la departamentul Z? Păi ei mi-au spus să sun la voi. Mda, bine, mulțumesc.”

Stânjenit, amabilul consultant al operatorului trei improvizează un răspuns. “E de ajuns să mergeți cu chitanța aceasta la operatorul unu și să le spuneți că ați reglat debitele. Ar trebui să vă dea o excepție pentru plata garanției, eu am făcut asta pentru clienți de-ai noștri”.

Pas 8. Revii în magazinul operatorului unu, te saluți cu toată lumea, care e curioasă, deja, ce ai mai aflat. “Cum, pentru 5 euro v-au raportat? Ar fi trebuit să vă vină pe ultima factură a abonamentului, cel puțin la noi așa se întâmplă”. Când îi spui de artificiile pe care le propunea amabilul consulant de la operatorul trei, se sfătuiește cu colegul său la fel de amabil. Apoi, sună în centrală. Pare nemulțumit (“da, am făcut o copie de pe chitanță și am atașat-o la cerere, unde ar trebui să trimit de răspuns, dar nu vrea să fie mai puțin amabil decât concurentul său de industrie. “Știți ce, ați trecut prin multe, o să mă ocup eu mai departe. O să vă țin eu la curent cu aprobările, dar se rezolvă, nu mai trebuie să stați și Dumneavoastră pentru asta. Poftiți aici contractul și SIM-ul, în trei zile ar trebui să se rezolve. Apoi, peste o lună, ne revedem să trecem contractul pe firmă. Dar vă contactez mai târziu, să vă spun când e totul în regulă”. Te uiți la ceas, a trecut aproape o oră și jumătate, dar gustul victoriei este atât de dulce că nu mai contează.

Pas 9. Te urci în mașină, pleci către taskurile care te așteaptă la birou și simți nevoia să povestești familiei și prieteniilor peripețiile tale (pe speakerul mașinii, bineînțeles, tu nu ești precum șoferii care stau cu telefonul la ureche și merg în zig-zag).

Pas 10. Ajungi la serviciu. Au trecut deja două ore din momentul în care intrai în magazinul operatorului unu. Te așezi la birou, mulțumit, și realizezi cât de însetat ești. În timp ce bei pe nerăsuflate, privești cu coada ochiului la ecranul telefonului aflat pe birou. Tocmai ce ai primit un SMS: “Pentru moment, portarea nu poate fi efectuată, cererea fiind respinsă de operatorul donor. Vom retrimite cererea sau vă vom contacta dacă va fi necesar”

To be continued!

PS: ca temă pentru acasă, vă rog să asociați în ce ordine doriți culorile roșu, portocaliu și magenta cu cei trei operatori din poveste. Asocierea corectă vă permite accesul privilegiat la partea a doua a poveștii.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii