Cautare




, Contributor

ForbesCars |
|

Porsche Performance Drive 2013 – Ziua 2

Porsche Performance Drive 2013 - Ziua 2
Echipajul României în Porsche Performance a încheiat prima zi de concurs și a doua zi a evenimentului pe locul patru. Iată povestea.

Acum două zile am aterizat la Chișinău pentru a lua parte la Porsche Performance Drive 2013. Asta înseamnă pentru a conduce un Porsche Cayenne S Diesel într-o competiție de consum de aproape 1.500 km. Prima etapă a însumat aproape 500 de km de la Chișinău în Ucraina, la Bukovel, cea mai luxoasă și modernă stațiune montană din tară.

Galerie foto – Aventurile României în ziua a doua de Porsche Performance Drive 2013

Am reușit să încheiem această etapă pe locul patru din nouă, aflându-ne la patru minute de penalizare față de locul întâi, Ucraina. Locurile doi și trei sunt ocupate de Ungaria și Moldova. Fiecare echipă are un interval clar de timp în care trebuie să parcurgă fiecare etapă în parte. Dacă ajungi mai târziu primești un minut penalizare pentru fiecare minut întârziat. Dar dacă ajungi mai devreme, primești câte două minute penalizare pentru fiecare minut ajuns în avans. Noi am reușit să ajungem fix în timp de fiecare dată, în cele două etape ale celor 500 km de Moldova – Ucraina.

Penalizare mai primești pentru fiecare litru în plus la consumul mediu: pentru fiecare litru consumat mai mult primești cinci minute. Consumul este calculat prin metoda "la pompă". Se face plinul, se sigilează rezervorul și se realimentează la sfârșitul numărului de kilometri. Se face apoi raportul și rezultă valoarea de consum reală. Am obsevat însă că sistemul de calcul al lui Cayenne S Diesel funcționează perfect, ne-a afișat 8.9 iar calculul ne-a ieșit 8.91…

Noi am consumat cu aproape un litru mai mult decât Ucraina deci avem aproape cinci minute în spatele lor. Locurile doi și trei sunt însă mult mai aproape de lider, au în jur de un minut penalizare în spate. Suntem deci în cărți pentru podium.

A treia zi încheiată acum a adus o competiție în off-road, fără legătură cu timpi sau consum. Despre ea voi povesti mâine.

Prima etapă a competiției de consum ne-a purtat prin Moldova dar și prin Ucraina. Starea drumurilor este decisivă la un test de consum iar în Moldova drumurile sunt la nivelul celor mai proaste drumuri din România. Iar în Ucraina, ah, Ucraina… Drumurile sunt bombardate fix ca după război și toată lumea face un slalom foarte periculos fără a mai ține cont de benzi și reguli. Pur și simplu este șocant.

La fel de șocantă este și abordarea competiției de către celelalte echipaje. Ei lipesc cu scotch spațiile libere de la îmbinările caroseriei, umflă anvelopele cu două atmosfere peste valoarea normală, circulă fără niciun fel de aer sute de kilometri sau împing mașinile pe distanțe scurte pentru a nu le mai porni… Noi am adoptat un stil de conducere economic, despre care vom mai vorbi în zilele următoare dar fără a exagera cu măsuri pe care nu le-ai face vreodată într-o viață reală, normală. Asta este și ideea acestui eveniment și implicit ideologia stilului de conducere defensiv dar și economic în același timp. Porsche dorește să demonstreze eficiența mașinilor sale, fie ea și unul din cele mai rapide SUV-uri diesel de pe Pământ iar noi dorim să ne perfecționăm stilul de conducere cel mai eficient cu putință. Deși, parcă nu ar strica o medalie de aur, nu?!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii