Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Industrie |
|

Poligonul – o afacere în target pe piața locală a business-urilor

În ultimii zece ani, în România a început să se dezvolte un nou tip de antreprenoriat: poligoanele - un business înființat mai degrabă din pasiune decât din dorința de a face profit.
 aboneaza-te
032 MP poligon 1

Investițiile realizate într-un poligon se amortizează în aproximativ 10 ani de la deschiderea unei astfel de afaceri, potrivit investitorilor. Pe acest principiu a fost demarată afacerea construirii poligonului Advent Shooting Range din zona Hunedoarei – din pasiunea lui Daniel Dragoș pentru arme și sporturile cu arme.

„În momentul în care am hotărât începerea amenajării poligonului, pe raza județului Hunedoara nu exista niciun astfel de business, cel mai apropiat era la Timișoara, adică la aproximativ 180 de kilometri. Așadar, am vrut să ofer localnicilor, în special ocazia de a se relaxa practicând o astfel de activitate”.

Investițiile într-un astfel de business sunt destul de mari, nu doar la începutul punerii pe picioare a afacerii, ci pe întreg parcursul derulării procesului de dezvoltare. Motivul principal: într-un business care are la bază activitatea cu arme de foc din diverse categorii, cei care vor să practice sau să exerseze (clienții), fie că sunt experimentați, fie că sunt începători își doresc în permanență să testeze modele noi, muniție nouă etc.

Reprezentanții poligonului Advent Shooting Range au investit până în acest moment aproximativ 150.000 de euro – suma ce încorporează și achizițiile în ceea ce privește armamentul din dotare, dar și echipamentele.

Însă, nu investițiile mari și termenele foarte lungi de recuperare ale acestora (peste 10 ani) reprezintă cele mai mari provocări în administrarea unei astfel de afaceri, proprietarii de poligoane susțin că cea mai mare luptă pe care o duc antreprenorii din acest segment este cea cu legislația, o legislație ambiguă, interpretabilă la care se adaugă lipsa de cultură a populației cu privire la acest tip de sport: sportul cu arme.

„Am avut nevoie de aproape 6 ani să pot autoriza un poligon indoor de tragere pentru care nu exista niciun fel de metodologie de construcție. Am folosit know-how-ul poligoanelor europene și am aplicat în Poligonul Zip Escort tot ce a ținut de securizarea trăgătorilor în momentul execuției sesiunii de tir și nu numai: acum avem un sistem performant de aerisire, oferim o gamă variată de armament de la producători diferiți, puști semi-automate, carabine, pistoale și revolvere. Nu în ultimul rând, am achiziționat din Germania 8 linii de tragere care permit controlul țintei pe distanța dorită, astfel încât trăgătorul să poată corecta exercițiul tragerii și să obțină performanță pe țintă”, a explicat Elena Lepădatu, directorul de marketing al poligonului Zip Escort din Constanța.

Într-un astfel de context, fondatorii poligoanelor și-au impus ca obiectiv principal promovarea acestui sport în rândul populației. „Dacă am ales un astfel de business, este datoria noastră să ne ocupăm de educarea clientului român, de a face popular acest sport”, a completat Gabi Enache, owner-ul și unul dintre instructorii Poligonului TIR Alpha din Călărași.

Despre ce înseamnă a fi un antreprenor într-o lume a sportului cu și despre arme, în care primează mai degrabă pasiunea decât profitul, puteți citi în materialul de analiză din ediția august-septembrie a revistei noastre, Forbes România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii