Dacă în septembrie 2013 pe platforma online erau listate doar 50 de restaurante, într-un an numărul lor a crescut de 5 ori, având în prezent 250 de restaurante partenere dintre care 138 sunt numai în Capitală, urmată de Cluj-Napoca (35 restaurante) și Timișoara (30 restaurante).
„Obiectivul nostru principal în România, ca în oricare altă țară în care suntem prezenți, este să devenim realmente un „E-bay” al comenzilor de mâncare” a declarat Radu Bălăceanu, noul country manager al Foodpanda România.
Piața românească nu este suprasaturată, așa cum este cazul unora din Occident
Platforma s-a extins și în segmentul aplicațiilor mobile, iar utilizatorii pot descărca gratuit din Appstore, Google Play sau Windows Store aplicația care a fost deja încercată de 500.000 de utilizatori ai platformei Android.
Din momentul lansării pe plan global, în 2012, foodpanda/hellofood a obținut finanțări în valoare de peste 100 milioane de dolari, sumă provenită de la mai mulți investitori străini. Cel puțin deocamdată printre acești investitori nu se numără niciun român, ne-a spus Ralf Wenzel, Co-Fondator și CEO global foodpanda.
,,Am ales Romania pentru că deși are o piață a restaurantelor mai mică în comparație cu Indonezia sau India, este o țară în dezvoltare unde 90% dintre restaurante lucrează offline; în fiecare zi, însă, numărul celor care comandă prin internet crește exponențial. Piața românească nu este suprasaturată, așa cum este cazul unora din Occident”, a mai declarat acesta pentru Forbes România.
Între țările din Europa Centrală și de Est în care Foodpanda activează, România ocupă locul 1 în privința comenzilor provenite din aplicațiile mobile și locul 5 la nivel global, potrivit datelor furnizate de companie.
Ralph Wenzel, co-fondatorul Foodpanda nu este la prima afacere din mediul online. El este cel care a lansat în Germania Jamba – un celebru furnizor de conținut pentru telefoanele mobile, afacere pe care a vândut-o către Newscorp. După ce a lucrat în Londra 5 ani pentru Newscorp a înființat Skrill – serviciul de plată online, achiziționat de CVC (companie de private equity). Despre Foodpanda spune că este o afacere pe care vrea să o dezvolte pe termen foarte lung și pe care nu este, deci, dispus să o vândă.