FacebookTwitterLinkedIn

Cele două noi teme sunt adresate întregii industrii de publicitate, care urmează să fie abordate de agenții.

Prima este o temă îndelung discutată și dezbatută, inclusiv cu ocazia precedentei crize economice și care pornește dintr-un adevăr dovedit prin studii:

Astfel, într-un Studiu global realizat în februarie 2020, cu implicarea a peste 35.000 de consumatori, Kantar Media a aflat că părerea majoritații consumatorilor este că în perioade incerte sau de criză, brandurile NU ar trebui să își suspende publicitatea.

Mai mult decat atât, 78% dintre aceștia se așteaptă ca brandurile să se implice în viețile lor de zi cu zi printr-o comunicare empatică și autentică, iar 75% cred că brandurile trebuie să informeze populația în legătură cu acțiunile pe care le întreprind și să se implice social.

Nu in ultimul rand, 50% dintre consumatori cred că brandurile ar trebui să comunice la fel cum au făcut-o și până în momentul de criză.

În ceeea ce privește cea de a doua temă propusă, mai ales în contextul generat de pandemie, UAPR atrage atenția că în spatele oricărei facturi sunt oameni care depind de acei bani, iar termenele de plată lungi și foarte lungi se pot transforma în amânări de plăți către o serie întreagă de parți implicate (comunități creative), de la freelanceri, artiști, graficieni, ilustratori, actori, case de producție, influenceri, etc. Aceste întârzieri pot afecta  inclusiv  proprii angajați, afectând direct calitatea vieții, a muncii acestora și, în final, afectând calitatea produsului creativ.

Prin această campanie, agențiile doresc să atragă atenția tuturor partenerilor lor că a plăti la timp facturile poate fi considerat nu doar un act firesc față de oamenii care produc ideile din spatele campaniilor, ci chiar un gest de CSR în sine. În noul context generat de pandemie, comunitățile creative locale au nevoie de sprijin și solidaritate mai mult ca niciodată.

Prima agenție care a răspuns provocarii este Ogilvy România, iar rezultatul va fi în curând „on air” pe site și pe toate canalele social media ale asociației și ale agenției.

„Rolul asociației devine și mai important în perioadele dificile și incerte cum este aceasta. Prin tot ceea ce facem ne dorim să menținem optimismul, gândirea pozitivă, creativitatea șii acțiunile îndrăznețe atât în rândul agențiilor, cât și în rândul partenerilor noștri, al clienților.  Credem că oportunitățile create de însăși criza pe care o traversăm împreună ne învăta să acceptam că lucrurile se pot face și altfel, să vorbim mai deschis, să  acționăm mai transparent și să ne punem mai des “în papucii” partenerilor noștri. Am propus membrilor noștri două noi provocări, dar suntem deschiși să ascultăm și alte puncte de vedere, alte perspective. Mulțumim Ogilvy România pentru primele două campanii din serie și asteptăm cu interes replicile din cât mai multe agenții.” a declarat Ștefan Iordache, președinte UAPR.

„Am acceptat ferm provocarea pentru că este o perioadă potrivită să ne reamintim că în spatele oricărui proiect de publicitate sunt oameni. Că de munca lor depinde, în final, succesul unui proiect, al unei campanii, memorabilitatea lor, cu impact în succesul business-ului clientului. Și, cel mai important, că munca aceasta trebuie răsplătită. Nu este un demers despre pragmatism, dimpotrivă. Este o inițiativă care vorbește despre valoare, valorificare, recunoaștere și respect” a declarat Mirel Pleșca membru în boardul UAPR.

Invităm toate agențiile să dea curs provocării noastre. Credem că lucrurile serioase se pot aborda în cheie creativă și cu zâmbetul pe buze.

Suntem deschiși oricăror propuneri de noi teme din partea agențiilor și rămânem în continuare alături de partenerii noștri pentru a traversa cât mai lin, împreună, această perioadă de incertitudini și provocări.