Tech |

Planeta Venus este noul obiectiv al NASA. Agenția spațială are în plan două misiuni către planeta cea mai apropiată de Pământ

Administratorul NASA, Bill Nelson, a declarat că agenția spațială are în plan două misiuni pe Venus, care ar putea ajuta omenirea să înțeleagă mai bine planeta noastră.
shutterstock_NASA

De ani de zile, planeta Marte a fost în centrul atenției la NASA. Agenția spațială americană a trimis pe Marte mai mulți rovers, inclusiv Perseverance, un vehicul de mărimea unei mașini care a aterizat la începutul acestui an cu un mic elicopter atașat. De asemenea, agenția spațială s-a concentrat și asupra Lunii și a promis că va trimite astronauții acolo în anii următori, pentru prima dată din 1972.

Dar, administratorul NASA, Bill Nelson, a declarat săptămâna aceasta că agenția spațială are în plan misiuni către o lume care nu a primit prea multă atenție de zeci de ani: Venus, planeta cea mai apropiată de Pământ.

Într-o declarație făcută de la sediul NASA, Nelson a spus că agenția va efectua nu una, ci două misiuni acolo, într-un efort salutat de oamenii de știință din toată lumea, transmite Washington Post.

NASA nu a mai trimis o sondă pe planeta Venus de mai bine de 30 de ani, în ciuda apropierii sale relative și a credinței printre mulți oameni de știință că studierea acestei planete ar putea ajuta omenirea să înțeleagă mai bine planeta noastră. Deși Venus este „fierbinte, un infern neiertător”, după cum o punctează chiar NASA, are „atât de multe caracteristici similare cu cele ale planetei noastre”.

Nelson a spus că misiunile vor studia „cum Venus a devenit o planetă asemănătoare infernului capabilă să topească plumbul la suprafață. (…) Sperăm că aceste misiuni ne vor ajuta să înțelegem cum a evoluat Pământul și de ce este locuibil în timp ce alte planete din sistemul nostru solar nu sunt.”